Startproblemer Stiga park comfort

Hjælp til start af stiga efter jeg har skiftet alle pakninger den laver gnist og laver små eksplotioner i kaburatoren og ud af luftindsugningen 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En brændt ventil.

 

Hvilken motor  er monteret?

kan den køre og starte OK? kunne også være ventiler der skal justeres (typisk både indsugning og udstødning er .10 til.02)
Hvis den ikke laver andet en at skyde i karburator (altså uden at starte) kunen det også være svinghjulsnot der er flækket.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Det er en 15.5 B&S
Grundet til jeg valgte at skille motoren af var pga.den begyndte at drille. Den kunne starte kort og med masser af røg og motorolie ud af udstødningen, hvor den så gik ud.
Så ville jeg skifte alle de pakninger jeg kunne. Det så gjort men nu kan den ikke starte?

Kan i hjælpe mig 😒 
Har du skiftet toppakningen, er den defekt kan det godt give problemer, som du havde inden du skiftede pakninger.
Men tjek nu ventilspillerum, samt noten i svinghjulet, som nævnt i en anden tråd.

Har du prøvet med nye tændrør, selv om der er gnist, kan de godt fejle, især hvis de har været søbet ind i olie i længere tid.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Har skiftet toppakningen da den var defekt.
men hvad gør det ved start af motoren? Altså ventilspillerumet

Ja har skiftet ny tændrør også

Er ventilstillerummet ikke korrekt giver det forskellige problemer, står de eks for stramt laver den måske tilstrækkelig kompression/sug i karburatoren.
Men det er heldigvis nemt at tjekke..

Hvis du har haft svinghjulet afmonteret, er der en risiko for at noten er smuttet af.

Har du været dybere inde i motoren, og haft knasthjulene ude, og ikke har fået stillet dem korrekt, kan den opføre sig nøjagtig som du beskriver...

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du har haft toppakning skiftet, skal du justere ventil spillerummet. lukker ventilerne ikke helt vil den f.eks. kunne skyde op i karburator da forbrændingen kan gå tilbage i indsugningen.

Er stødstænger monteret korrekt? husk de er lavet af forekslligt materialer, den ene er af stål og den anden Alu (jeg kan ikke huske hvilken en der er til indsugning og hvileken til udstødnings ventil.
du kan risikere at bukke ventiler og stødstænger hvis dette ikke er gjort korrekt

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis