Købe gammel hus - tjekliste fugt, Radon, Rotter (Tvangsauktion. )

Jeg overvejer at købe en lille knaldhytte bygget i 1880, hvad skal man se efter for at undgå at købe katten i sækken ? Kan jeg finde en tjekliste et sted eller skal jeg betale en ekspert? Her ses radonfare 4: https://bolighed.dk/bolig/hasle/3790/faelledvej/10/#lokalomraadet

Bornholm er et dejligt sted.
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm... du skal jo overbyde 1. Auktion + 30.000,-. Ejendomsskatten er høj + vand og varme samt vedligehold.
du må regne med en ejeromkostning pr med på ca 3200,- + afdrag af restgæld eller mistet forrentning afkøbsbeløbet.
1. sal har nok ikke været opvarmet jævnligt,qua fugtskaderne på gavlen. Taget er gammelt og hænger. Skal det op på en vis std måder nok ofres 3-400.000.
så mit svar er - alt for dyrt!


 

tak for godt svar jeg er ny i dette her game.  Du skriver:

"du må regne med en ejeromkostning pr med på ca 3200,- + afdrag af restgæld eller mistet forrentning afkøbsbeløbet..."

Undskyld jeg sprøger dumt (dumme sprøgsmål findes faktisk) Hvoprdan kommer du frem til:

ejeromkostning pr med på ca 3200
+ afdrag af restgæld
eller mistet forrentning afkøbsbeløbet...

hæfter jeg for tidligere ejers gæld i sotrt omfang jeg troede det var max 30.000 - Undskyld jeg er ikke klogere end jeg er.  Det står vist her: 

Bornholm er et dejligt sted.
Man skal ikke nødvendigvis overbyde 1. auktion. Den kan ved 2. auktion godt gå billigere.
Du skal have kontanter med til " den lille sikkerheds stillelse " , og du skal personligt være i rets lokalet. Det skal falde umiddelbart efter at du har vundet buddet. Det største bud der kommer på 2. auktion bliver gældende. Ingen kan begære en 3. auktion. Jeg har forsøgt 3-4 gange men det løb løbsk i priser hver gang. Første gang havde jeg advokat bistand, og da vi stod ved døren til rets lokalet var auktionen aflyst. Der kom alligevel en regning fra advokat på 10.000 kr.  
Der skal ikke afdrages på almindelig restgæld. Det er kun gæld til offentlige myndigheder der skal betales, resten kommer ud af det man betaler på tvangs auktion. Det der skal betales kaldes største beløbet. De andre må tage det tab som der kommer. MEEN når der på 1. auktion er budt ca. 230.000 og der er en kreditor som begærer 2. auktion så er det naturligvis fordi vedkommende forventer en højere pris, og så kan man forvente at der bydes imod en til den højere pris er opnået.
Der er ingen huse på den alder som er radon sikret, og folk ser da sunde og raske ud i Hasle. ( har lige været der en uge på ferie )
I øvrigt ses at huse på den samme vej i de sidste år er solgt imellem 300,000 - 1.100,000 kr.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Så jeg køber en knaldhytte som skal have nyt tag med en masse gæld i ?  Det er jo ikke særlig smart ?


Bornholm er et dejligt sted.
Dette her fatter jeg ikke lige:

"Det er altså vigtigt som auktionskøber at gøre sig klart:

  • At den ejendom, man køber, erhverves uden nogen former for mangelindsigelser og med fuld ansvarsfraskrivelse.
  • At prisen for ejendommen udgør den budsum, man afgiver på auktionen – med tillæg af eventuel overkurs på pantebreve; med tillæg af størstebeløbet opgjort under pkt. B i salgsopstillingen; samt med tillæg af afgifter til det offentlige i anledning af auktionen.

    hvad betyder:
    med tillæg af størstebeløbet opgjort under pkt. B i salgsopstillingen; samt med tillæg af afgifter til det offentlige i anledning af auktionen.  


    Er det ikke max 30 kilo som det  står her:? 

Bornholm er et dejligt sted.
Så kommer pantebrevene oven i hatten?   dvs klam fidus 

Bornholm er et dejligt sted.
Prøv at ringe til advokaten som har huset på auktion, så får du ordentlig besked. Du skal ikke betale de gamle kreditorer ud over det som de kan få af auktionsbud. Men de ca. 33,000 skal oveni.
I øvrigt har huset en besynderlig salgs historik.
1996             134,000
marts 2001   295.000
maj 2001 135.000
Det kunne se ud som om der er nogen har fusket lidt med noget kreditforenings lån. Man har lavet lån op til næsten 600,000. på et hus med en offentlig vurdering på 390,000

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis