Købe gammel hus - tjekliste fugt, Radon, Rotter (Tvangsauktion. )

Jeg overvejer at købe en lille knaldhytte bygget i 1880, hvad skal man se efter for at undgå at købe katten i sækken ? Kan jeg finde en tjekliste et sted eller skal jeg betale en ekspert? Her ses radonfare 4: https://bolighed.dk/bolig/hasle/3790/faelledvej/10/#lokalomraadet

Bornholm er et dejligt sted.
Jeg overvejer at købe en lille knaldhytte bygget i... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tak for gode informationer .... Jeg må læse lektier kan jeg godt se.  Huset er overbelånt og så ejeren gået konkurs alligevel.   Hvordan ser du at man har lånt så meget på den der lille knaldhytte - dette er Bornholm hvor huse jo er meget billige navnlig i Hasle.
 

Bornholm er et dejligt sted.
Det står i din opstilling at der tilsammen er lånt ca. det beløb. Det er lånenes oprindelige hovedstol
Altså 371.000 til kreditf. 192,000 til Ikano bank og så videre.
Men det kan du se højt og flot på. Ring til advokat inden og få verificeret de præcise tal. ( Som han ikke helt kan give dig da rets afgift afhænger af den pris der bydes )
Og så bare sæt dig ind i rets lokalet og se hvad der sker. Byd med op til f.eks. 225000. hvis du har lyst til Svaneke nu du åbenbart ikke er " landsforvist " længere til  Norge.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vedhæftede filer:

Bornholm er et dejligt sted.
Jeg lagde dem sammen i hovedet, nu kan jeg se at det i alt er 652.432.61 der oprindeligt er lavet i lån. Men en del er afdraget igennem årene. Men igen det er dit bud  plus største beløbet plus måske lidt retsafgift

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De 30.000 har du vist fået forklaret. De 3200,- er ejendomsskat, renovation, vand, kloak, varme + det tab du har i renter, hvis du betaler auktionen kontant og ikke låner.
derudover er huset ikke nogen vårunge mht install. Strøm, vand og kloak kan sagtens få dig til at bryde grædende sammen.

 

Annonce
Spændende perspektiver, underligt at kontant betaling ikke betaler sig, men sådan er det  Jeg har en halv mill sparet op kunne jeg så købe huset på tvang og belåne huset og leje det ud for så at købe hus #2 ?  

Bornholm er et dejligt sted.
ev elmand skrev den 12-09-2020 12:27:51

Prøv at ringe til advokaten som har huset på auktion, så får du ordentlig besked. Du skal ikke betale de gamle kreditorer ud over det som de kan få af auktionsbud. Men de ca. 33,000 skal oveni.
I øvrigt har huset en besynderlig salgs historik.
1996 134,000
marts 2001 295.000
maj 2001 135.000
Det kunne se ud som om der er nogen har fusket lidt med noget kreditforenings lån. Man har lavet lån op til næsten 600,000. på et hus med en offentlig vurdering på 390,000

 Salgs historik kan godt ligne en skilsmisse, hvor man køber sin partner ud.

Hvis du ikke insisterer på, at huset skal ligge nær vandet, så kig på
klemens Storegade 21, klemensker. Læg mærke til liggetiden. Der er lidt prismæssigt at arbejde med. Huset er tomt.
go fornøjelse.

 

I forrige uge så jeg denne ejendom også i Klemensker , og kørte lige en tur om i gården. Det så mere hærget ud end ejendomsmægler beskriver. Der er mange kvadratmeter til få penge og allerede en mindre lejeindtægt. MEEN du skal regne med meget arbejde før det kaster noget af sig. LLINK

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for gode råd, ja jeg elsker havet og havne.  Det er en dyr luxus holdning at have.  Elendomsmæglere har jeg meninger om.  Hus ved havet er drømmen, man får noget for pengene på øen.


Bornholm er et dejligt sted.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis