Olieholdigt tøj/håndklæder

Min kæreste har en massage forretning. Hertil bruges der tit olier til massagen som så tørres af med håndklæder som herefter vaskes i vaskemaskinen. Men den gummi bælg der sidder omkring tromlen ved lågen kan ikke holde til det. Den holder kun et år og så går den nærmest i opløsning. Er der et eller andet man kan hælde i sammen med sæben som stopper oliens hårdhændede behandling af gummibælgen?
Mvh Franz
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gør lige som mange andre massører - bed kunden om selv at medbringe 2 håndklæder hver gang..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 11-09-2020 21:11:38

Gør lige som mange andre massører - bed kunden om selv at medbringe 2 håndklæder hver gang..

 Det er lissom ikke rigtig nogen hjælp. Undskyld jeg kommer med et lidt surt opstød, men både dette spørgsmål og et andet jeg stillede tidligere bliver besvaret med modspørgsmål. Hvorfor kan man ikke bare forholde sig til den skrevne problematik, for så bagefter at komme med gode råd?! Teknisk set kan vi jo bare lukke forretningen, så lever vaskemaskinen for evigt 😉.


Ok - beklager forslaget... jeg skal nok holde mig fra dine tråde... 
men at forvente en alm. vaskemaskine, holder til det antal vaske forretningen kræver - og kraftig tilsmudsning. oveni   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der har jo ikke været talt om mængde og hvor beskidt det er. Så igen bliver der gået udenom selve spørgsmålet.
Tænker du skal have fat i det rigtige vaskemiddel som er beregnet til at neutralisere/separere olien.
Om det vil virke når det drejer sig om en alm vaskemaskine hvor gummiet ikke er oliebestandig og hvilke mængder man skal op i, er så et andet problem.

Link det kunne man jo prøve. Eller måske spørge en engros leverandør. De kan måske stille spørgsmålet videre til en producent.

Eller håbe på der lige sidder en kemiker herinde som har forstand på det 

 

Bare kald mig BBB 
Annonce
FranzEckert skrev den 11-09-2020 20:46:50

Min kæreste har en massage forretning. Hertil bruges der tit olier til massagen som så tørres af med håndklæder som herefter vaskes i vaskemaskinen. Men den gummi bælg der sidder omkring tromlen ved lågen kan ikke holde til det. Den holder kun et år og så går den nærmest i opløsning. Er der et eller andet man kan hælde i sammen med sæben som stopper oliens hårdhændede behandling af gummibælgen?
Mvh Franz

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der kan neutralisere olien - Din kæreste må da have nogle kollegaer med samme problem som nok er bedre til at komme med råd.

HVIS du ikke kan finde en måde at neutralisere olien på vil jeg gøre opmærksom på at Asko vaskemaskiner ikke bruger samme gumme bælg system som andre mærker. Asko har istedet for en gummipakning der sidder på lågen. Hvis olien opløser bælgen vil den sikkert opløse pakningen ligeledes men denne pakning er forholdsvis billig og kan skiftes selv uden at skulle skille hele maskinen af.
Køb en industrivasker. De er monteret med teknisk gummi, der tåler syrer.

 

FranzEckert skrev den 11-09-2020 22:24:09

Der har jo ikke været talt om mængde og hvor beskidt det er. Så igen bliver der gået udenom selve spørgsmålet.

 Njaa.. hvis man selv går til massage, ved man måske lidt..  (og netop vasker sine egne håndklæder, fordi massøren vil være fri   )!! 

- så lyt til@uldal, og det jeg skriver..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
nu ved eg ikke hvad det er for en maskine men til en miele vaskemaskine kan man få en monteret en silikone bælg  i stedet for den der sidder der af gummi .Der plejer ikke at være nogen problemer med at de går i opløsning .
Det er også at problem med de alm lugebælge når at der vaskes tøj fra storkøkkener mm pga af madlavnings fedt .Der plejer jeg at montere dem i silikone i stedet

jensen55 skrev den 13-09-2020 12:49:09

nu ved eg ikke hvad det er for en maskine men til en miele vaskemaskine kan man få en monteret en silikone bælg i stedet for den der sidder der af gummi .Der plejer ikke at være nogen problemer med at de går i opløsning .
Det er også at problem med de alm lugebælge når at der vaskes tøj fra storkøkkener mm pga af madlavnings fedt .Der plejer jeg at montere dem i silikone i stedet

 Ja, og derfor bruger mange massører, at kunderne tager egne håndklæder med..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis