Ikea gulvunderlag

Jeg skal have lagt nyt laminat ud på vores betondæk. Det eksisterende gulv lå på en ganske alm. skummåtte, uden fugtspærre.
Men som jeg kan læse mig frem til, så anbefales det altid at lægge en fugtspærre ud, også selvom betondækket er fra ‘79.

Oven på dampspærren er jeg dog ikke helt besluttet på hvad der skal lægge, vi har ikke gulv varme, så ville gerne have noget der bare isolerede en lille smule og samtidig er med gode lyddæmpningskvaliteter.
Jeg er faldet over Ikea Nivå, det er 5 mm og isolere ret godt iforhold til alle de andre i den tykkelse. Lydmæssigt er det også godt, det eneste jeg ikke kan finde frem til er hvor godt det er mod tryk, om det er stabilt nok.

Så ville høre om der er nogen der har erfaringer med det, om det fungere fint?

Pft Streamline

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om underlaget er 2, 5 eller 10 mm har ingen isoleringsmæssigt betydning inde midt i huset. Trykstabilitet er væsentligt.

uldal skrev den 12-09-2020 09:48:25

Om underlaget er 2, 5 eller 10 mm har ingen isoleringsmæssigt betydning inde midt i huset. Trykstabilitet er væsentligt.

Og trykstabilitet står der intet om i Ikeas gulvunderlag.. Så det tør jeg næsten ikke gå an med..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis