Skift af bordplade i køkken

Hej kære lav det selv folkJeg skal have skiftet en bordplade i køkkenet og, i sagens natur, have afmonteret den gamle plade.
Derudover skal listen mellem bordplade og fliser også skiftes. Denne er umiddelbart limet op på væggen, som er en gips væg.
Da den højst sandsynligt er limet er jeg lidt usikker på om jeg kan pille den ned uden at ødelægget noget. Eks komme til at ødelægge gipspladen.
Er det bare at prøve pille den forsigtigt ned, eller er der noget jeg skal være opmærksom på?

Derudover skal der bores to huller i undersiden af pladen, som på billedet. Jeg er lidt i tvivl om hvilket bor jeg skal bruge til dette? :)

Tak på forhånd :)

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er listen sat fast på væggen inden fliser ? Så kan det blive lidt triggi. Men næsten alt lim / silicone løsnes ved opvarmning. Prøv at køre frem og tilbage med en varmepistol.
Jeg har 2 gange set professionelle skifte bordplade. Og de brugte ivrigt en varmepistol, både til fugning langs kanter og sammenlimningen af bordplade. Men vær tålmodig det varer længe inden varmen trænger igennem trælisten og ind på limen. Du kunne måske hjælpe lidt ved at køre rundt i listen med en dyksav, stillet i rette dybde. Først med bordpladen som land, dernæst med en maler røre pind som afstandsklods osv.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også