Må Vejdirektoratet fylde et kloakrør med beton

Hej Alle

jeg søger lige en mindre rødtråd på dette spørgsmål

er i dag blivet oplyst af det lokale vandværk som går og roder foran min ejendom ifbm de lægger nye vandrør i vejen , at Vejdirektoratet skal fylde et kloak rør til regnvand som åbenbart løber på min ejendom, under min dobbelt garage på 50kvm kloak røret er 1x1 meter i størrelsen, dette skal fyldes med beton som løber fra statsvejen gennem min grund og nabo grunden da man vil nedlægge dette åbenbart ifbm større ombygning af runddel.

rørledningen er 15 meter lang, hvordan forholder jeg mig til dette ? , jeg er ikke blevet oplyst om dette af hverken sælger at det løb sådan en ledning under min garage eller Vejdirektoratet om de havde den intention om der skulle fyldes et lednings kloak rør med beton

Tænker mere det er jo min ejendom og vis jeg nu skulletilbygge på grunden i fremtiden er det øv med sådan et solidt beton rør gennem grunden 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke en tinglysning om at røret går gennem din grund..

Hvis alternativet er at grave ledningen op, kunne betonfyldning jo være et godt alternativ.

Man vil jo ikke have gamle "døde" ledninger liggende, ofte er betongen i ledningerne ikke i så god stand, det er jo også kedeligt hvis ledningen kolapser...

Vi prøver igen, i morgen --
det er ikke tinglyst på LER optegningerne heller , og jeg skal vel ikke stå med en ledning pludselig en dag som kollapser og så jeg med sorte per på min grund bar ved at proppe den af i hver ende ?
Hmm.. du vil ikke have røret proppet af, og du vil ikke have røret fyldt op - vil du have røret gravet op?
Det er normalt at de fylder den med beton netop for at undgå problemer med sætninger og rotter så der er nok ikke så meget at gøre ved det. Afhængig af hvor dybt den ligger vil du jo nok heller ikke komme i karambolage med den senere.

Bare kald mig BBB 
Annonce
Det er slet ikke sikkert at tidligere ejer har viden om røret.
Hvis du skal lave tilbygning hen over røret så kan denne sagtens blive en solid forstærkning af sokkel. Medmindre naturligvis hvis man taler om beskyttelses rum, så kan det off course være til gene.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hr.Sørensen skrev den 11-09-2020 11:34:24

det er ikke tinglyst på LER optegningerne heller , og jeg skal vel ikke stå med en ledning pludselig en dag som kollapser og så jeg med sorte per på min grund bar ved at proppe den af i hver ende ?
Har du kikket efter tinglysninger her LINK

 


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 11-09-2020 23:05:53

Har du kikket efter tinglysninger her LINK

 

Jeps fremgår ikke af tinglysningen som en servitut.

ja det er en forstærkning af fundament ingen ting i det , men vis man ikke fylder det op og det ligger kun 50 cm under jordoverfladen.

Tak for alle svarende jeg har fået input på lidt af det hele
Du ved vel ikke hvor dybt det ligger.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis røret har en diameter på Ø-100 cm, ligger det det næsten med 100% sikkerhed i en dybde på ikke under 2 m. 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis