Bosch gasfyr varmer ikke vandet

Vores Bosch EuroPur ZSBE 16-3 varmer næsten ikke vandet. Det bliver kun lunt. Det begyndte for en måneds tid siden hvor vandet bare var en smule kolderen end normalt. Så jeg skruede lidt op på termostaten på fyret for at kompensere, og det virkede fint. Så var vandet igen varmt nok til et bad.

Men nu bliver det som sagt bare lunkent uanset hvad termostaten står på.

Der er ingen fejlkoder.

En defekt termostat? Andre muligheder?

Noget man kan skifte selv, eller skal vi ringe til vvs'eren?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der stillet om til både radiator og brugsvand. ?
Er det med udeføler så vil den jo i lunt vejr holde fremløbs temperatur nede, dog kun på radiatorer.
Er der 1,0 - 1,6 bar tryk på anlægget ?
Kører pumpen.?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fyret står pt i "sommertilstand", dvs. kun varmt vand. Vi tænder nok snart for radiatorerne, der er ved at være lidt køligt indendørs om morgenen.

Der er lidt over 1 bar på anlægget.

Pumpen kører vist ikke, men det skal den vel heller ikke i sommertilstand?

I øvrigt fik jeg den idé i går at genstarte fyret. Senere på aftenen var der varmt vand igen. Måske ikke helt så varmt som det burde, men i det mindst varmt og ikke bare kuldslået. Faktisk, ved nærmere eftertanke, tror jeg at jeg har oplevet det før at en genstart fik det varme vand tilbage. Da hæftede jeg mig bare ikke ved det.

Hvis det er en defekt føler, kan en genstart vel ikke gøre noget?
Kan du få varmt vand i andre haner eller er det kun i badet det er koldt? I så fald kan det være dit armatur der er defekt/kalket til i varmvandstilføringen. 

Mvh Troels
Det er i alle haner. Min første tanke var også armaturet, for det er er sket før for nogle år siden hvor vi så udskiftede det.
Vi satte fyret i vintertilstand i weekenden, dvs med varme til radiatorerne. Det ændrede dog ikke på noget mht det varme vand, hvad jeg dog heller ikke regnede med.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis