El gulvvarme

Hej. Jeg håber I kan hjælpe. Jeg har gulvvarme på sten/fliser på badeværelset. Der er en termostat fra 0-5. Den varmer først fra 3. Dvs. på 1-2 er gulvet ligeså koldt som på 0. På 3 er det ret varmt. Jeg vil gerne om det kan lade sig gøre at få varme på 1-2. Nogle gode råd? (Jeg har prøvet både at slukke helt og tænde igen på hhv 1-2) og der er lys i termostaten fra 1-5 uanset hvilken man vælger. Vh

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Du skriver der er lys i termostaten uanset stilling og temperatur. Husk det tager 1/2 - 1/1 dage at ændre på betongulve.  
Men skifter det ikke farve fra rød til grønt når du skruer langsomt op / ned ?
Hvis det virker som du beskriver så er det sikkert føleren i gulvet der er defekt. Den går fra termostat dåsen og ned i gulvet. Den er næsten helt sikkert stukket ned i et 16 mm rør så den er ret em at skifte. Men jeg ville nu skifte hele termostaten og så følger der ny føler med. Her er et eksempel LINK


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvilken termostat er det, er der en føler i gulvet? Har du et billede af termostaten?
Nå Erik kom først.

fase
Den er i væggen og ude på den anden side af væggen (i gangen). Det er en helt normal termostat som andre herinde ofte poster billede af. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis