Toyota Yaris 1.3 2002 Justere kobling

Hej når jeg trykker koblingspedalen i bund kan jeg lige akkurart skifte gear. Så håber på at jeg bare skal justeret lidt på frigangen på pedalen.. Hmm den har kørt 174.000 km og trænger måske til en ny kobling. Jeg har læst noget om at man starter med at lufte koblings cylinderen ud, inden man justere noget som helst. Men lufter man ud som på bremserne skal der vel påfyldes en vædske som erstatning? hvad er det ? Hydraulikolie eller hvad og hvor.?
Hilsen Leif

ikke så meget snak- Kom i gang!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja start med at lufte den ud, og få så en til at træde på koblingen, og kik og slavecylinderen, nede ved koblingsarmen bevæger sig.
Det er bremsevæske du skal bruge, og pump gerne det meste af det gamle ud, men pas på den ikke løber tør.

Vi prøver igen, i morgen --
ingen luft i koblingsvædske  fik trykket 3 gange på koblingen og efterfyldt så alt OK der, virker som pedalen går lidt lettere når jeg trykker på den nu ? skal prøve at justere på selve pedalen en anelse svært at komme til (jeg høre jo hjemme i sværvægts klassen) vil have den til at trykke lidt tidligere. Men virker dog OK nu

ikke så meget snak- Kom i gang!
Der skal være lidt frigang, så kobler den fint nok ud, ville jeg ikke  justere.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis