Støbt havedam er utæt

Hej, 
Jeg har en gammel havedam på cirka 100m2, som er støbt for cirka 80 år siden. Den er løbende blevet repareret gennem årene. Jeg flyttede ind for cirka tre år siden, og sidste år tømte jeg havedammen for at rense den. Jeg brugte en højtryksrenser, hvilket nok ikke var den bedste ide. Lige siden har den været utæt. Der er ingen synlige revner og sprækker i betonen, men måske har højtryksrenseren i kombination med at dammen stod tør, alligevel ødelagt den. Jeg vil meget gerne reparere den uden at skulle til at støbe på ny. Jeg har også overvejet bassinfolie, men formen på og dybdeforskellen i havedammen, ville gøre det meget svært. Således er mit spørgsmål, er det muligt at smøre et tyndt lag beton oven på den eksisterende beton eller er det helt forkert? Findes der andre og bedre måder at reparere den på uden at det koster en herregård?
Mvh.
Thomas
Hej,  Jeg har en gammel havedam på cirka 100m2... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
artaud skrev den 11-09-2020 10:48:45

Her er lige et par billeder mere af havedammen uden vand. Så er det lidt nemmere at se, det der skal repareres. 

Hej. Fandt du en holdbar løsning?
Jeg står med samme problem og har afprøvet vandglas. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også