Brandsikring mellem carport og hus

Hej. Jeg er ved at bygge carport. Den skal hæftes på hjørnet af huset. Jeg har sat en rem på huset hvor jeg vil sætte carporten på. Både hus og carport udføres i træ.
Efterat have læst bygningsreglementet så jeg er blevet i tvivl om jeg skal speciel brandsikre der hvor carporten sættes sammen med huset. Der er ikke dør eller vindue mellem hus og carport.

Håber at der er en der kan hjælpe. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er i tvivl, er du ikke i tvivl.... du kan evt pakke remmen ind i brandgips?
BR18: §118 Vejledning 4.7: Ved integrerede garager, carporte og udhuse, som placeres nærmere naboskel eller stimidte end 2,5 m, skal den integrerede garage, carport og udhus udføres med ydervægge mod skel mindst som bygningsdel klasse EI 60, der slutter tæt til den yderste tagdækning. Dette gælder også for enfamiliehuse med integrerede garager, carporte mv., der er sammenbyggede eller ligger med mindre indbyrdes afstand end 5,0 m. Enfamiliehuset og den integreret garage, carport og udhus skal adskilles med en bygningsdel udført mindst som bygningsdel klasse EI 30.

EI30 (ei30) betyder at bygningsdel skal holde flammer røggasser og varme ude i 30 minutter. Jeg går ud fra at dit hus' vægge er bygget op efter gældende standard - dvs mineraluld og gipsvæg indvendigt eller lignende - i så fald er der ikke noget problem med at sætte en carport uden på.


Mvh Troels
Tak for svar begge 2

TRRA: ja til konstruktionen med gips og mineraluld, så den skulle være fin
Tak for hjælpen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis