Uvirksom gulvvarme på badeværelse

Hej med jer,Efter at Gasfyret har været på sommermode, satte jeg det i sidste uge i vintermode, hvorved gulvvarmen blev aktiveret i huset.

Det virker dog ikke til, at gulvvarmen virker i et af vores 2 badeværelser. Fliserne er mærkbart kolde, og temperaturen kommer aldrig over omkring 22,5 grader i lokalet, selvom jeg skruer termostaten op på 26 grader (den høje temperatur blot for at teste). Lavede samme test på vores lille badeværelse og temperaturen steg fint.

Det lader ikke til, at termostaten er i stykker, da telesten lader til at aktivere varme til
badeværelset.

Fremløbstemperaturen er indstillet til 45 grader. Hvad kan problemet så være?!
På forhånd tak forhjælpen :)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En mulighed kunne være at stiften under den tilhørende aktuator sidder fast.
Så klik den blå hætte af, og se om stiften popper op og der kommer varme på slangen til badeværelset, hvis den bliver nede så giv den lidt forsigtige slag til den popper op, - du må ikke trække i den, for så hiver du den bare ud.
Tak for buddet.
Jeg har giver den lille split et par dask. Den gik umiddelbart en lille bitte smule op (svært at se med det blotte øje)

Billedet er fra før. Det ligner umiddelbart at splitten sidder noget langt nede.
Hvis den sidder lavere end naboventilen så skal den måske have lidt flere blide dask. Du skal kunne trykke den 3-4 mm ned, hvor den så popper op igen., - prøv eventuelt på nabo-ventilen, så kender du virkningen/vandringen.
Fungerer den korrekt bør slangen under blive varm. De kan være noget genstridige når de sidder fast, har prøvet med radiatorventil som krævede flere minutters dask, før den gav sig.
Efter at have banket stiften op i niveau med de øvrige, så virker gulvvarmen desværre fortsat ikke.

Mange tak for det gode råd ellers. Måske jeg må kaste håndklædet og få en fagmand ud.
Fik du det til at virke eller måtte du have en vvs mand u?
Fejlen var ikke i gulvvarmeanlægget, men i vores fyr, som ikke varmede vand til gulvvarmen. Grunden til, at temperaturen steg på det ene badeværelse men ikke det andet, var at sole varmede tilstødende lokaler med samme gulv op. Så vi måtte endnu en gang betale for reparation af vores Beretta (møg) fyr, som på et år har kostet mere end en charterferie for hele familien.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis