Problemer med gulvslibning

Hej alle,

Jeg har fået slebet mit gulv, og dagen efter at gulvmanden var færdig var der kommet disse hvide striber.

Gulvmanden siger at det "ikke er hans skyld", og det er sivet op fra gulvet. Har han ret i det, og hvad kan jeg gøre?

Anders

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på, at det er kommet efterfølgende, og ikke var der allerede, da gulvmanden var færdig med at slibe? Er det noget du kan tørre væk med en klud / noget køkkenrulle? Det kan være flere ting, rester af maling (mindre sandsynligt), fugtskade fra grundfugt (hvis gulvet ligger mod jord/fundament) eller pigment-rester fra tidligere ludbehandling, der er trukket ud.

Hellere leje end at bo på gaden.
Da gulvmanden var færdig så det perfekt ud, men morgenen efter var det kommet:( Hvis man fjerner lakken kan det skrabes af, men man kan ikke fjerne det hele?
Havde ikke lige set, at gulvet var nylakeret også.. Umiddelbart ville jeg vente et par dage og se, om ikke det går i sig selv igen, for det ligner noget udtræk fra træet, der sidder under lakken og på siderne af brædderne. Det kunne evt. være noget (lud, olie mv) fra en tidligere behandling, der har reageret med lakken. Hvis ikke det går i sig selv, så kan du prøve (med forsigtighed) at påvirke det med varme. En føntørrer, en gryde med varmt vand (eller et strygejern) på et tørt håndklæde eller sådan noget kunne være muligheder.

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også