Topklipning af fælleshæk

Jeg har en liguster fælleshæk, 1,80 m. høj. I juli klipper jeg den nærmeste halvdel af toppen. Min nabo klipper sin del i oktober/november (han har ikke klippet endnu). Står der  i nogen love, at han skal klippe toppen inden en bestemt tid?
Jeg har flere gange bedt naboen om at klippe tidligere, han svarer hver gang, at han vil se på det.



Neslein
Jeg har en liguster fælleshæk, 1,80 m. høj. I juli... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak til Frank for fyldige brugbare oplysninger.
Neslein



Neslein
Og så lige lidt om hækklipning generelt.   En hæk der kun klippes en gang årligt, har det med både at blive bredere og grimmere med tiden, og ret lysåben efter klipning. Hvorimod en hæk der klippes (trimmes) ofte, bliver tæt og smuk. Jeg har selv flere hundrede løbende meter hække der alle er 2 meter i højden, plantet for mere end 25-30 år siden. Alle hækkene (tjørn og liguster) er ikke en dag over 30 cm i bredden - smalle, slanke, elegante og tætte.  
Neslein skrev den 09-09-2020 18:23:54

Fotodokumentation falder desværre uden for mine evner.

 Du har vel et kamera, eller en mobiltelefon med kamera i.. ellers køb det, hvis du vil bøvle med en smålig sag som denne..
Vi hjælper selvfølgelig naboen, med at få alt til at se pænt ud (selve hækken klipper han selv, men der er en del hæk/træer ud til offentlig vej, der ved "velklippethed" gør vores hus kønnere - og intet betyder for ham.. så gør vi det..

Og at evt. skulle klippe 1/2 hæktop mere, og være glad for synet.. HVORFOR IKKE??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Udenfor trådens tema.. men naboen er ej heller så sart, med græsset på arealet mellem boligerne (og hans græs grænsende til offentlig vej.. så det slår vi så også (selvfølgelig i overensstemmelse med ham) - men så længe vi arbejder og betaler - så er han helt tilfreds - og det er vi også  win-win  og en god mulighed for lige at mødes til en god øl over hækken et par gange om året (det er så rimeligt 50/50)   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis