Huskøb, uoverensstemmelse med BBR

Hej LDS,

Vi er ved at købe hus, og der er en garage der står anført som carport, vi har bedt sælger om at få det bragt i orden i BBR hvilket de har afslået.

På konstruktionstegningen i byggetilladelsen(1973) er den bagerste del (halvdelen) anført som et redskabsskur/lager, men i dag er det hele anført som Carport. Den forreste del er egentlig en reel carport, men der er monteret port i den. Vores tanker på den lange bane er at vi godt kunne finde på at åbne i hvert fald noget af det op. 

Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad konsekvensen kan være, kan vi blive bedt om at pille det hele ned, eller kan vi godt forvente at vi som minimum kan få lov at lade det bagerste stå, når det nu i en eller anden form fremgår på den oprindelige byggetilladelse som noget der helt sikkert ikke er en carport.

Jeg leder lidt efter hvad det realistiske worst case er, absolut worst case er at vi kan blive bedt om at jævne det hele, hvilket ville være lidt en katastrofe.

Er der nogen der har gode input? jeg har mere information jeg kan dele, men jeg frygter at det bliver for meget, så jeg venter lige med mere, og så prøver jeg at udfylde efter bedste evne. 
Hej LDS, Vi er ved at købe hus, og der er en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hensan skrev den 08-09-2020 18:11:44


Vi mener også at det er lidt særtat sælger vil lade handlen falde på grund af det, men det er en skilsmisse, så måske er det bare kørt af sporet for dem
Børgealle skrev den 08-09-2020 18:54:25

Om det så var et drivhus eller shelter, så er der ingen forskel, så længe det ikke er opvarmet.

Jeg ville i hvert fald ikke komme i vejen for en hushandel.

 den rigtige garage del er netop opvarmet, og isoleret, med varmepumpe (luft/luft)


Vi har heller ikke lyst til at lade det gå ud over handlen, men sælgers opførsel er mildest talt underlig, og det gør mig nervøs.

En dybere gennemgang af bbr fortæller at Ca halvdelen af carporten er anmeldt som indbygget udhus, spørgsmålet er så hvad jeg kan bruge det til.
Tror du må regne med den er ulovlig da den er opvarmet og ikke registreret korrekt. Så bygningsreglemenret er muligvis ikke opfyldt.
Kommunen kan risikere at kræve dokumentation og nægte at godkenden den.
Så må du derfra vurdere om du vil give penge for den eller forlange et afslag eller bare tage chancen.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis