Udligne skævt betongulv med småsten og gulvspartel?

Jeg skal have udlignet en ret stor hældning på et betongulv i kælderen. Havde egentlig købt en grov, selvnivellerende gulvspartel, men nu hvor jeg har ryddet rummet, kan jeg se, at det vil blive en dyr fornøjelse at udligne niveauet med det alene.
Vi snakker et rum på 6kvm, 1cm under niveau ved døren og derfra falder det til omkring 5-7cm under niveau over cirka 2½ meter.

Jeg har en fandens masse perlegrus/-perlesten liggende, som jeg påtænkte at bruge som fyldmateriale. Altså blande det selvnivellerende og smide en røvfuld sten i før det hældes ud. Når den grove del er hærdet op, får det en fin gulvspartel henover.

Er der noget i vejen for at køre videre med planen?
Jeg skal have udlignet en ret stor hældning på et... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fylder op med støbemix blandet med perlegrus (fyld). Det er afrettet rimelig groft.
Læste at jeg kun måtte lave slidlag i Max 3cm, derfor er bunden lavet på støbemix alene.
Retter af med slidlag af sand og cement.

Er dette brugbart? Kornstørrelse 0-4mm.
https://www.jemogfix.dk/safestone-brolaeggersand-15-liter-04-mm/4174/9024303/
Murersand som ev elmand skriver om sælges i stark til cs 90 pr hektoliter  i stark dvs ca 8-9 sorte murer spande fyldt. Jeg forstår godt hvis det er en smule forvirrende men i princippet kan man proppe mange forskellige sten og sand i en beton det er en større videnskab alt efter hvad betonen skal bruges til men prøv gds guiden på Aalborg portlands hjemmeside den har besvaret mange af mine spørgsmål i tidligere projekter
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Din løsning skal skam nok holde
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også