Robland Snedkerimaskine motor

Hej.- håber der er en der kan hjælpe! Jeg stod den anden dag og rengjorte motoren på min gamle Robland snedkerimaskine (model k 210) jeg var så “god” og tabe selve motorhuset ned på jorden som så gjorde at selve kablet blev rykket ud af motoren - mit store spørgsmål er så om dette kan samles igen? (Se billeder)
Håber der er en motor ekspert derude som kan hjælpe!

Vh Martin

Martin O
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en 2 hastigheds motor, med det man kalder Dahlander vikling. Det er ikke nemt at finde ud af for en " amatør " Der skal måles en del. Loddes og isoleres omkring samlinger.
Jeg vil foreslå at du bringer den ind til en elektro mekaniker firma. Postnummer siher du skal finde en i Brønderslev. Der er et stort firma på Maltvej, men måske er der andre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Martin. Jeg håber at du fik lavet maskinen igen. Jeg har en maskine magen til din. Jeg mangler desværre en manual til min. Tror du at der kunne være nogen mulighed for at jeg kunne få en digital kopi af din?
Venlig hilsen Jakob
Hej Jcoop

Det burde ikke være et problem, jeg skal bare have scannet den ind, kan du give mig en uges tid til at ligge den op? - jeg har ferie denne uge :-) 

Martin O
Tak for super hurtigt svar!
Det ville dælme være fint med en indskannet kopi. Tusinde tak!
Lige et foto af garage-værkstedet😊
Det ser fint ud, det ville være på sin plads og have papirerne i orden til sådan et sted     

Martin O
Annonce
Hej Martin. Jeg vil blot hører om du har haft anledning til at scanne dokumentet ind?
Hej. Jeg har et problem med at bolten til at spænde position for savklingen løsner sig, hvilket bevirker at klingen sænker sig.
Jeg har desværre ikke diagram/tegning over maskinen, så jeg kan ikke lige se om det er fordi der mangler en låseskive el.lign.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis