Indbygningscisterne udskiftning

Hej LDS,

Jeg har ikke en fis forstand på indbygningscisterne, men den har over længere tid dryppet og har flere gange kalket den af og så virkeder det en uge eller to igen,
Hvad gør en klog - får man skiftet den ud eller???Kan man selv gøre det og hvordan pokker kommer man igang med sådan et projekt,

Jeg kan ikke finde noget modelnummer eller anden info nogle steder.
Eller er det en opgave der er til at betale, hvis man booker den lokale VVSer.

Den sidder jo lidt dumt pga en skråvæg, men der er ca. 50 cm på laveste punkt og måler jeg ned i cisterne, så er der ca. 40 cm.

Håber på lidt input -
Er du manden der kan klare opgaven, så er vi fra Tune.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan desværre ikke skifte selve cisternen, kun indmaden. Så højde med skråvæg er uden betydning. Skal hele cisternen ombyttes så kræver det at væggen foran pilles ned, Og bagefter skal der spartles og males igen.
Du skal lige svare på om drypperiet er der lige fra start når man har skyllet ud, eller om det først starter når cisternen er fuld.? Hvordan afkalke er det blot at i har hældt eddike syre i cisternen ?
Hvis det er bundventil så drypper det under opfyldning, medens en lidt træt svømmerventil først viser sig når cisternen er fuld og vandet derefter siver over ventil tårnet.
Jeg vil tro at vvs manden ret let vil kunne skille det hele ad og få det tæt igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 07-09-2020 00:01:05

Du kan desværre ikke skifte selve cisternen, kun indmaden. Så højde med skråvæg er uden betydning. Skal hele cisternen ombyttes så kræver det at væggen foran pilles ned, Og bagefter skal der spartles og males igen.
Du skal lige svare på om drypperiet er der lige fra start når man har skyllet ud, eller om det først starter når cisternen er fuld.? Hvordan afkalke er det blot at i har hældt eddike syre i cisternen ?
Hvis det er bundventil så drypper det under opfyldning, medens en lidt træt svømmerventil først viser sig når cisternen er fuld og vandet derefter siver over ventil tårnet.
Jeg vil tro at vvs manden ret let vil kunne skille det hele ad og få det tæt igen.

Den kan dryppe med det samme eller komme efter lidt tid - syntes ikke der er system i det desværre.
Man hører det først når der ikke fyldes vand i cisternen, for vand indløb støjer mere end dryppet.

Jeg har afkalket på forskellige måder - til at starte med eddike i cisterne, her efter minus kalk og også brugt toilet blokke. Jeg har også haft alt indhold i cisterne ude og ligge i eddike, så lidt kan jeg selv :-)
Men lige meget hvad, så er det bare noget med dage/uger, så drypper det igen.

Hvis jeg vidste hvad jeg skulle bestille, så havde jeg bestilt ny indmad og skiftet det hele -
Men ud fra jeg ikke kan se model og ikke aner hvad der skal bestilles, så er jeg gået død her.
Mon ikke der er lille logo på betjenings pladen. Det kunne da indikere fabrikat. Jeg kan ikke genkende den, men kan udelukke Geberick de ser anderledes ud indvendig.

ev elmand skrev den 07-09-2020 19:08:55

Mon ikke der er lille logo på betjenings pladen. Det kunne da indikere fabrikat. Jeg kan ikke genkende den, men kan udelukke Geberick de ser anderledes ud indvendig.

Det er Ifo, men intet andet er til at finde
Det er jo en meget væsentlig oplysning. Du kan finde Ifø tlf og adresse ved simpel søgning. De har sikkert en løsning eller en forhandler hvor du kan købe indmaden. De har ikke ret mange modeller.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også