Olieret gulv er fedtet

Jeg har haft Gulvfirma ude ar slibe gulv og ludbehandle. Efterflg har jeg givet Det hvid olie. Køkkenmand som opsatte nyt køkken fik lavet en masse sorte skomærker, så efterflg har jeg slebet det pænt igen. For at få det ens og Hvidt gav jeg det et tyndt lag olie igen. Det var lidt ligesom når man tørrer et bord af med karklud. Det var fredag aften. Nu er det søndag, og når jeg går på det, klister det lidt
Faxe gulvolie
Nogen der ved om det forsvinder? Skal jeg vaske det i noget? Petroleum? Jeg håber ikke, jeg skal starte forfra 😢
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forsøg med en almindelig brun sæbe/sæbe spåns gulvvask, det kan tage meget, uden at ødelægge lud behandlingen.

Tak for svar. Det vil jeg gøre 😊
Vil du uddybe lidt? Hvilket blandingsforhold? Hvor længe skal jeg vaske? Skrubbe? Stå i blød?
Tak for svar 🤞👍
Det er årtier siden jeg selv har haft det behov, hvorfor jeg ikke kan huske doserings forholdet. Mindes noget med 2spsk fast brun sæbe til 5L vand. Det skal piskes så vandet/sæben skummer, når skummet er faldet ned, så er vandet klar til brug. Flydende brun sæbekan du læse doseringen på flasken.

sæbe spåner kan jeg ikke huske, men både fast brun sæbe og sæbe spåner er bøvlede at få fat på nu til dags, det er mest flydende brun sæbe man kan købe.

Bare en almindelig gulvvask med en flad-moppe/gulvklud, og evt gå efter med en "vask" med rent vand for at fjernesæbe resterne, da du ikke er ude i at sæbe behandle dit gulv

Tak for dit svar. Jeg prøver 🤞🏻
Så har jeg prøvet. Det hjalp desværre slet ikke. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis