Ønsker at kunne låse vores havelåge via app

Hej, Er der nogle herinde, som har erfaringer med at kunne låse sin havelåge via en app på telefonen? Vi har en jern havelåge, som vi ønsker at kunne låse i forskellige tidsrum og kunne låse op når, der feks kommer en pakke. Man kan låse den med nøgle i dag. Men jeg tænker der findes en eller anden digital løsning, som kan bruges. Jeg kan bare ikke selv opstøve  det nogen steder. Kan i mon hjælpe
Bh. JT3100
Hej, Er der nogle herinde, som har erfaringer med... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja en magnetkontakt og en Sonoff er en god idé. 

Elektronikteknikeren
Appen til Sonoff heddder eWeLink 
Interessant emne! Hensan, er en magnetlås stærk nok til at holde ved evt. indbrudsforsøg? Eller er den ikke så kraftig?

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 07-09-2020 08:32:20

Interessant emne! Hensan, er en magnetlås stærk nok til at holde ved evt. indbrudsforsøg? Eller er den ikke så kraftig?

Jeg kender kun denne magnetlås på brugerniveau hvor låsen er på kontor/firma døre således der er låst for uautoriseret adgang og du skal bruge adgangskort for at komme i de forskellige afdelinger. Her er låsen rigelig stærk til sit formål.

Ligeledes vil jeg vurdere at den er helt fin til dette projekt - Det er trods alt en havelåge man kan kravle over eller skære op med en nedstryger hvis man virkelig vil lave et indbrud.
Om låsen er stærk nok til en privat hoveddør ved jeg ikke men bortset fra problemet med styrke kan jeg se problemet at hvis der sker et strømsvigt holder magneten ikke.medmindre der er nødstrøm.
I en firma/kontor adgangskontrol kan dette være en fordel at alle døre i en evt nødsituation bliver ulåste, Til en havelåge er dette heller ikke et praktisk problem men til din hoveddør vil du sikkert ønske en lås der ikke står åben ved strømsvigt.

JT3100 skrev den 07-09-2020 08:05:16

Hej Hensan, Det er noget, som det du nævner der er løsningen for os. Kan finde Sonoff, men findes det, som en app man kan styre og stille osv? Bh. 

 Ved godt at det er en halvgammelt indlæg - men hvad gik du med og fandt du løsningen til app styring?


Startede som bygherre, blev til medbygger og til sidst selvbygger.... 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis