Rustarbejde på skærmkanter

Hej. Jeg har en ældre bil med 3x10cm rusthul på skærmkant øverst.
Det er snart en skrot bil så jegvil gerne øve mig på at lave rusthul.

Hvad anvender man af materiale, teknik osv?

Har glasfibervæv og polyester hjemme. JEg har dog set at man også kan anvende net.
Nogen forslag eller link till youtubevideoer?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der hul , er der kun en rigtig løsning
skær alt rust væk til der er rent jern og svejs et nyt stykke i
så kan du spartle på det
det er på den kurvede del så jeg tænkte at det er nemmest med glasfiber. Svejse kan jeg dog så det er måske bedst
Hvis det skærmkanten bag, kan man købe en ny skærmkant, til de fleste biler, enten skifter man det hele, eller bare klipper den stump ud man skal bruge,
Men du kan også sagtens selv tildanne et stykke plade, og spartle så den bliver fin og glat.
Vil du ikke til at svejse på bilen, så køb en af de billige bøtter spartel der får du 2 kg for 78 kr i harald nyborg. Så fjerner du alt det løse, og sliber rent omkring hullet, så fylder du bare hullet med en stor klat spartelmasse, når det er hærdet op, spartler og sliber du, så det bliver pænt og glat.
Absolut ikke en anbefalelsesværdig metode, men det skal da nok holde et års tid..
Tror ikke der er ringere en metalvæv, eller glasfiber og polyester.

Vi prøver igen, i morgen --
Vedhæftede filer:
Skærer man ud et kvadratisk stykke for eksempel og erstatter det med nyt?
Jeg har set en ny forskærm till 700kr på skrotten.

Vil dog gerne øve mig på at reparere først
Annonce
sådan en kant er ikke så svær at lave
find evt et stykke rundjern du kan bukke til som en grov skabelon , så kan du banke et stykke plade til over det til den har formen
Der er meget mere fremtid i at øve sig på at lave arbejdet rigtigt og derved få erfaring, der senere kan bruges,  Skær det rådne væk, og tildan et nyt stykke plade, eller køb en løs skærmkant og klip det ud, der godt og vel dækker såret.
Mon ikke der findes noget på You Tube om sådanne reparationer?

Med venlig hilsen
ktm

Man skal lave et stykke der er lidt større end hullet. Så bruger man en niple tang som bukker kanten på skærmen en plade tykkelse ind. Deri lægges så det nye stykke, så der ikke er overlæg. Der svejses en meget lille hæftning. Bagefter laves en hæftning et langt stykke der fra. De drejer sig om at pladen og skærmen ikke bliver for varm, da det ellers slår sig. Så kommer reparationen til at ligne en sommerhat.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også