Udstødningsgas i kabinen

Hej
Jeg har en Volvo V70 D5 fra 2007. Mit problem er at der ved kold motor kommer udstødningsgas i kabinen i ca 1 minut ved start. Det forsvinder lige så hurtigt igen og det sker uanset om bilen er i bevægelse eller stilstand. Både jeg og min ellers udmærkede mekaniker, kan ikke finde utætheden. Den har lige været til eftersyn og mekanikeren troede han havde fundet fejlen. En gennemtæring af udstødningsrøret fra dieselfyret, men desværre gav en udskiftning af det intet andet resultat. Han har ligeledes tjekket, at der ikke er utætheder omkring dyserne og ellers overalt, fra manifold og ud. Han er lige så fortvivlet over, ikke at kunne finde lækagen, som mig. Har nogle af jer herinde hørt om et lignende problem, så må i meget gerne komme med et bud på hvad det kan være.
Venlig hilsen Johnny 

Johnny cnc
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sker det også når fyret er slukket?

 

Hej Uldal
Beklager det sene svar.
Jeg gør ikke noget aktivt for at starte fyret, men tror at det indgår i en proces, hvor det er med til at regenerere partikelfilteret. Rent gætværk, for jeg ved det ikke. Desuden ved jeg jo heller ikke om lugten kommer fra fyret. Når motoren slukkes, kan man høre at en proces går igang, men det er ikke noget jeg styrer. Det der er det mærkelige er, at lugten forsvinder hurtigt igen og det ville den jo ikke gøre, hvis det var en konstant utæthed i udstødningssystemet, eller imellem manifold og turbolader. 

Johnny cnc
Et dieselfyr har en udstødning i enten enstre inderskærm eller bagest i motorrummet, men de ruster op. At du ikke kan styre fyret, lyder mildest talt mærkeligt. Enten er der et lille styrepanel i kabinen, eller også en fjernbetjening. Under alle omstændigheder, kan du prøve at frakoble fyret helt og så checke om lugten forsvinder.

 

Som jeg skrev, er fyrets udstødningsrør lige udskiftet, så gennemtæring her er udelukket og jo, jeg kan selvfølgelig tænde og slukke fyret manuelt, men den automatiske proces som er i bilens styresystem, er jeg ikke herre over, men tak for indlægget. 

Johnny cnc
Jeg har samme problem i min pegeut 307, som over tid, er blevet værre. Min mekanikker har netop fundet ud af, det er to flammeskiver der er utætte
Hej Lotte
Tak for svaret og undskyld det sene svar fra mig. Jeg hører mekanikeren om det kan være samme problem med min. 

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis