Solcelle inverter

Hej
Jeg har sat et solcelle anlæg op på cirka 8kw med tilhørende Kostal Piko 8.3 kw inverter. Min plan er at trække 400 volt direkte i en elpatron for el opvarmning af vand. Har dog et problem, inverteren kræver bystrøm før den vil starte men jeg ønsker ikke at komme på elnettet. Er der en måde hvorpå jeg kan koble elnettet på men kun envejs så inverteren får strøm men ikke sender noget på nettet? Udgangen på de 3 faser er det samme som indgangen fra bynet. Havde selv tænkt en en ensretter eller noget i den stil.
Håber der er nogen der kan hjælpe?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Inverteren er bygget til at synkronisere op mod nettet og må ikke kunne starte uden.
Du skal bruge en inverter der er bygget til off grid

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

speddy skrev den 05-09-2020 23:08:00

Inverteren er bygget til at synkronisere op mod nettet og må ikke kunne starte uden.
Du skal bruge en inverter der er bygget til off grid

 Tak for svaret. Er der ikke noget man kan gøre for at den eventuelt starter op på nettet men ikke leverer strøm dertil, en form for omskifter eller ensretter?

hvis der var omveje var der nok ikke grund til og sælge off grid invertere pris ca 13000 alt efter hvor mange kw solcellerne er på . Den inverter du har nu er afhængig af elværket da den kører 2 vejs.

Er ret sikker på at man kan sætte en ekstra måler i tavlen på nogle invertere, der prøver at måle forbruget i realtid og begrænse ydelsen inverteren leverer derefter, så ikke der ryger noget tilbage på elnettet.
Nogen speciel grund til du ikke vil smide din eventuelle overskuds produktion ud på elnettet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis