Forbinde jernrør og pexrør

Hej LDS. Jeg er ved at renovere hus, og banke gulv op. Jeg er kommet lidt i kambolage med nogle rør, og ville høre om man må forbinde gamle jernrør med pexrør?
Vh Lennard 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det burde der intet være i vejen for. 
Og det er absolut forbudt

fase
Ja, mente nok der var noget omkring det. Men var ikke sikker. Tak for svar 
Hvad gør man så ved renovering af badeværelse hvor dele vil kræve ny VVS installation? Det kan vel ikke være rigtigt at hele huset skal graves ud for at ligge nye rør i PEX. Gamle huse har jo ofte samlinger under gulvet. 
Annonce
Vores nabo havde vandskade grundet tæret varmerør, betongulvet blev brækket op ind til man fandt frisk jernrør, det tæret varmerør blev erstattet med rør i rør pex, og både samlingen og det nye rør blev støbt ind igen - udført af aut. vvs´er for blot 5 år siden. Jeg mener man markeret samlingen på et grundkort over huset.
Ps. Vand installationer må man derimod ikke samle skjult har jeg fået at vide af selv samme vvs´er. 
Med varmeinstallationer er der frit slag.
Men det er dårlig praksis at skjule samlinger.

Men brugsvand, varmt som koldt, må ikke indstøbes eller skjules.

Så ved renovering er det oftest den bedste løsning at trække nye rør til teknikum.
Alternativt skal man brække tilbage til man møder synlige samlinger i installationen som man kan koble de nye rør på.

Andre muligheder findes ikke rigtigt. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis