Nøgle væk til jalousiskab, HJÆLP

Hjælp og gode råd søges! Jeg har desværre mistet nøglen til det gamle arvestykke af et jalousiskab. Det indeholder bl.a. pas og andre vigtige dokumenter. Vil nødigt bruge hammer og brækjern for at åbne det. Har I en god idé til hvordan jeg får det åbnet? 
Hjælp og gode råd søges! Jeg har desværre mistet... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fik du åbnet skabet, Tommeltotten?
Jeg har købt et gammelt jalousiskab uden nøgle. Det stod åbent, hev lågen op for at vaske den af - og nu kan jeg ikke åbne skabet ... Det har sikkert låst sig selv, sig meget gerne, hvis du fandt en måde at åbne på, tak!
Et gammelt jalousiskab er som regel monteret med en indstikslås med dobbelt hage. Det betyder du skal tvinge begge hager ind samtidig. Brug to hobbyknive. De er stive og solide nok til at overvinde modstanden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja skabet blev åbnet. Det lykkedes ikke at åbne det ved hjælp af værktøj og diverse tricks, men jeg cyklede til en låsesmed og lånte forskellige gamle nøgler. Jeg havde taget et billede af låsen. Efter flere forsøg så fandt jeg et match og vupti den gik op.
Super tommetot, tillykke og tak. Jeg rodede også med værktøj, men så flyttede jeg skabet, og bum, så røg lågen ned. Var altså ikke låst men blot lukket hårdt til på grund af vask/vand. Nu vil jeg tage fotos og cykle til låsesmed, før jeg prøver at åbne igen ... du tog vel ikke tilfældigvis et billede af den rigtige nøgle?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis