Blænding af dør med fortrydelsesret

Vi har tre stuer en-suite i en gammel lejlighed. Vi vil gerne blænde den ene dør af for at udnytte rummet bedre. Døren skal lukkes af, men kun for en periode. Om nogle år regner vi med at få brug for den igen, så den skal være til at etablere igen. Der er fine gamle karme som helst ikke skal ødelægges. Hvordan gør jeg? Døråbningen er 146cm bred med to fløjdøre og 243cm høj (udvendige mål). Dybden er ca 13cm.

Kan vi sætte en plade ud over hele molevitten fra karm til karm og beholde dørene indeni? (Karmen bliver skjult)
Bytte et træskelet op i døråbningen og montere en mdf plade og afslutte med en acrylfuge. (Karmen er synlig)
Noget tredje?


Mvh
Jens
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har engang lukket sådan en midlertidigt. Der valgte vi kun at lukke den fra den ene side. Så på den side hvor døren flygtede med karmen gjorde vi intet udover at lukke døren. På den anden side (hvor der er lidt dybde mellem væg/karm og lukket dør. Lavede vi et simpelt træskelet som blev fyldt med rockwool også en plade udenpå malet ligesom væggen. Jeg ville nok bruge krydsfiner eller gips plade.

Da vi byggede træskelettet blev det sat fast i karmen med vinkelbeslag.  Så undgik vi at skulle fikse gulv ved reetablering men skulle kun spartle og male karme 

Ask
God ide med vinkelbeslaget. Så behøver jeg måske heller ikke fjerne fodtrinnet der sidder fast bag gerichterne. Har også overvejet gipsplader, men så skal jeg jo spartle bagefter - det bliver lidt mere bøvlet og måske ikke så pænt. Jeg tænker her på kanten mod karmen..

Mvh
Jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Med fibergips kan du lime dem sammen. Afhænger også af hvor mange i er til at lave arbejdet. En finerplade Der dækker det hele kommer til at veje godt til 

Ask
Det endte med stålskelet indvendig i døråbningen. Nederste profil sidder kun fast i siderne for ikke at ødelægge dørtrinnet. Profiler samlet med R/R skruer til en start men jeg pillede dem ud igen, da skruehovederne gjorde pladerne ikke flugtede over en samling. Enkelt lag Gipsplader på begge sider med glasuld imellem. Spartlet samlinger, grundet og malet til sidst.


Mvh
Jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også