Erfaring med Isola Selvbygger 3°??

Hej! Jeg har et 20-25 kvm haveskur med 10 år gamle bitumen-plader, der bare er porøse og utætte nu. Så vil skrue nogle vandfaste spånplader på i stedet for og så var min plan at hyre en tagmand til at brænde rigtigt tagpap på. Hældningen er nemlig så lille (ca 6°) , at min første plan om shingles ikke fungerer - og fx Jem&Fixs selvbyggerpap skriver at der mindst skal være 10-12° eller noget i den dur..

Men nu falder jeg tilfældigt over noget andet selvbyggerpap, som allerede i navnet (Isola Selvbygger 3°) "reklamerer" med at det fungerer helt ned til 3° (og det vel at mærke i 1 lag - har set andre, hvor der skal noget underlag på ved under X°)..

Spørgsmål:
1) Har nogen af jer erfaring med det? Og tør man stole på, at det er en god løsning ved 6° taghældning, når konkurrenterne kræver en del mere hældning..?

Et mere subjektivt spørgsmål er, hvor let det er at arbejde med..?
Jeg er bestemt IKKE nogen erfaren GDS/LDS-type, og er nok især i tvivl om, hvor meget bøvl (og især risiko for utæthed) jeg får omkring vindskeder/kanterne (hvor de viser opsætning med trekantslister) og tagrenden, selvom der jo er fine produkter, der ser ud til at være lige til at banke på..

På forhånd tak for tips og råd! :)

(Link: Brochure / monteringsvejledning.)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først og fremmest skal du bruge krydsfinér eller OSB3 tagplader. 15mm i tykkelsen. Afhænger dog af afstanden på dine taglægter. 
Isola har et rigtig godt produkt som er kraftigere i kvaliteten sammenlignet med selvbyggerpap fra konkurrenterne.

Jeg har lagt det samme pap på sommerhuset, og det virker kanon, og er let at installere korrekt.
Deres manual ligger på nettet, så den kan du læse.

Når der er tale om et skur ville jeg ikke bekymre mig det fjerneste omkring at hældningen er så lav.

Se om du kan lave taget i hele baner, så har du færre samlinger. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis