Installation af stikkontakt med jord

Hej.

Hvad koster det at få en elektriker til at installere en stikkontakt, eller 2, der har jordforbindelse?

Hvis man bor et sted, hvor der ikke er stikkontakter med jordforbindelse, og jeg forestiller mig at der så heller ikke er trukket ledning til det, kan det så overhovedet lade sig gøre uden en omfattende ombygning?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er et ændre hus og der ikke er nogen stikkontakter med jord, så kan du godt regne med at der ikke er trukket jord med ud til stikkontakterne. Hvis ledningerne er trukket i rør kan det i princippet lade sig gøre at trække de to gamle ledninger ud og trække tre nye ind, så behøver det ikke blive så dyrt. Er det derimod f.eks. indmurede kabler så er det en helt anden sag.
Bor til leje i en lejlighed, den er fra 1959.

Kan man se om ledningerne er ført via et rør, hvis man skruer en af stikkontakterne ud og kigger efter? Kan det lade sig gøre at få installeret jordforbindelse i én lejlighed, hvis der heller ikke er installeret jordforbindelse i de andre lejligheder?

Hvad ville det ca. koste, hvis ledningerne er trukket i rør?
Ja, hvis du skruer en kontakt ud, vil du som regel kunne se om det er trukket i rør, en elektriker vil helt sikkert nem kunne afgøre det. Hvad det vil koste kommer an på så mange faktorer, f.eks. om der overhovedet er trukket jord op til din tavle og om der er noget i tavlen der skal skiftes for at du kan få installeret jord. Jeg vil foreslå du får et tilbud fra en elektriker, det koster jo ikke noget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis