Sprøjtelakere reoler selv med spraymaling?

Jeg har sådan nogle standard modulreoler der er i rå træ. Jeg overvejer at spraymale dem a la montanamoduler. Er det muligt at gøre pænt med fx. Dupli Color produkterne fra Bauhaus eller lignende maling på spray? Hører gerne erfaringer herom.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Montana reolerne er højglans, så vidt jeg husker, og det får du ikke hvis du bare spraymaler dine reoler i rådt træ. Jeg ville nok lave en lille prøve og vurdere resultatet inden du går igang for "pænt" er jo en smagssag.

Det bedste resultat får du hvis du går til en autolakerer og får ham(/hende) til at give dem en byge.
Det kan godt lade sig gøre, men du skal forvente et hårdt arbejde inden.
Først skal de slibes glatte som barnenumse (korn 400) så skal de grundes 2-3 gange med mellemslibning korn 200 let hånd.
Først derefter kan du begynde at sprøjte... Det kræver et støvfrit rum, og du skal forvente at sprøjte dem måske 10 gange...da du ikke får et et flot resultat med andet end mange tynde lag, og her skal du også mellemslibe med korn 400 så de er helt glatte.

Jeg byggede for år tilbage et par højttalere, og lavede dem højglans hvid. Det er et kæmpe arbejde, og den mindste lille fejl i underlaget kan ses helt tydeligt.
Jeg brugte et trik med at rulle malingen på (igen mange lag) og så slibe malingen helt glat, for til sidst at polere.
Så hvis du forventer et quik fix, så tro om igen. Højglans er den sikre vej til grå hår.
Her et nærbillede før slibning, hvor "appelsinhuden" er helt tydelig.

Og her det samme, efter timers slibning op til korn 2000 og efterfølgende polering.

Læs mere her

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også