Bore huller til forfradåse

Jeg skal have boret ud til et 5 moduls forfradåse.
Jeg ville hører om hvor meget mellemrum burde der være, efter jeg har boret ud til 3 modul. Så ledes rammerne kommer til at passe.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilke forfra dåseer og hvilke rammer har du tænkt dig at bruge?

fase
ja men jeg skal have 1x 3,5 moduls forfradåse og 1x 1,5 moduls forfradåse. Så er spørgsmålet hvor stor mellemrum skal der være, efter den første 3,5 moduls forfradåse, inden jeg går igang med at bore den næste 1,5 moduls forfradåse.
Prøv at holde rammerne sammen og mål afstanden mellem  dåserne. Afstanden afhænger lidt af hvikle rammer du vælger.

fase
Annonce
Du er sikkert opmærksom på det, men vil lige sige, at husk hvor kløerne for dåsen er, så du ikke for boret huller hvor kløerne så ikke har noget at gribe i   

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

MLU skrev den 04-09-2020 09:31:14

Du er sikkert opmærksom på det, men vil lige sige, at husk hvor kløerne for dåsen er, så du ikke for boret huller hvor kløerne så ikke har noget at gribe i   

 Jeg forstår ikke helt hvad du mener....forfra dåser har jo nogle klør der går ud og griber fat i beklædningen og hvis man bore det rigtige størrelse hul så er der da intet at være opmærksom på....🤔

Jesper671 skrev den 03-09-2020 22:08:53

ja men jeg skal have 1x 3,5 moduls forfradåse og 1x 1,5 moduls forfradåse. Så er spørgsmålet hvor stor mellemrum skal der være, efter den første 3,5 moduls forfradåse, inden jeg går igang med at bore den næste 1,5 moduls forfradåse.

 Hvad skal du ha siddende siden du har brug for så mange dåser.?

Du kan ikke få EN ramme der kan dækker en 3,5m og en 1,5m...det bliver nød til at være 2 rammer du sætter tæt sammen.
Jeg syntes aldrig rigtigt det bliver pænt hvis man sætter den for tæt sammen, så heller holder noget plads imellem dem, feks 5cm
Imaster skrev den 04-09-2020 10:11:10

 Jeg forstår ikke helt hvad du mener....forfra dåser har jo nogle klør der går ud og griber fat i beklædningen og hvis man bore det rigtige størrelse hul så er der da intet at være opmærksom på....🤔

 Han skal have 5 moduls sat op, og det kan vel kun gøres ved at sætte flere dåser ind. Nogen dåser har kløerne til at side i siden mens andre er i tog og bund. Så hvis de skal side i en lang række fra top til bund så skal han have dåser med kløerne i siden. Det var det jeg mente   


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der er ingen fuga air forfra dåser der har kløerne i toppen, hvis de monteres lodret som jeg går ud fra er meningen hvis der skal side en 3,5 m  og en 1,5m.
Hvis de derimod monteres vandret så sidder kløerne i top og bund og så skal der selfølgelig være plads til kløerne. Dette plejer aldrig at være et problem da dåserne normalt sættes med en god afstand da dette giver det pæneste og mest holdbare resultat.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis