Montering Vindskeder og tagrende i Zink

Hej Hej,

Jeg er godt igang med at beklæde mit nye skur med træbeklædning.

Til sidst kommer tagpap taget, tagrende, vindskeder og tagfod.

Jeg har bestemt mig for at bruge zink.

Er der noget jeg skal være opmærksom på her?

Er det ligesom at samle aluvindskeder og alu tagrender? Skal de loddes eller kan man lime?

Skuret bliver f.eks 4.4 meter langt. Og en tagrende kommer i 3 meter stykker.

Hvordan laver man samlingen korrekt? 

Tak på forhånd. :)

 Vh.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og kan jeg bukke zink i hjørnerne som aluprofiler? 

 Vh.

S. Fabrin skrev den 03-09-2020 20:20:46

Du kan behandle det på samme måde som aluminium. Zink kan du desuden i modsætning til aluminium også vælge at lodde sammen.

 Tak for svar.

Ved du i en 2 lags tagpapløsning om man sømmer vindskede på under første lag eller imellem de 2 lag tagpap? Og tagfod

 Vh.

Nej, jeg er ikke sikker, men umiddelbart ville jeg sømme vindskede fast efter første lag pap er lagt. Prøv at se på et af tagpap firmaernes hjemmesider. Hvis du søger på "tagpap" for du masser af hit om tagpap, og hvordan man lægger tagpap.

fase
Det er ærgerligt at lime zink, når nu det holder mellem 17 og 38 gange så lang tid med lodning....
Du  vil fortryde limløsningen mange gange.
Annonce
Enig med JPsvend, du skal tage tyren ved hornene og lodde, det er lidt mere besværligt men det ser altså bare mere professionelt ud og holder meget bedre. Husk at du ikke behøver at lodde alt på installationsstedet, du kan sagtens stå på jorden i ro og mag og lodde to lige stykker sammen og så løfte dem op på plads, evt. sammen med en hjælper.

Jeg har brugt denne loddekolbe, som jeg synes virker ret godt https://www.bauhaus.dk/rothenberger-loddesaet-t-tagrender
perhans skrev den 04-09-2020 10:41:03

Enig med JPsvend, du skal tage tyren ved hornene og lodde, det er lidt mere besværligt men det ser altså bare mere professionelt ud og holder meget bedre. Husk at du ikke behøver at lodde alt på installationsstedet, du kan sagtens stå på jorden i ro og mag og lodde to lige stykker sammen og så løfte dem op på plads, evt. sammen med en hjælper.

Jeg har brugt denne loddekolbe, som jeg synes virker ret godt https://www.bauhaus.dk/rothenberger-loddesaet-t-tagrender

 Ok. Det er vel kun tagrenden som skal loddes? Eller lodder man hjørner på vindskeden også? 

Det ser jo ikke så svært ud. Det er jo bare at lodde .. 

 Vh.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis