Tilslutte overløbsslange til palletank

Har gravet en 1000 liters palletank delvist ned i jorden.
Skal have lavet en slange, som fører over til røret fra et nedløb under jorden, så tanken ikke bliver overfyldt.

Jeg skal jo bore et hul i, og på en måde få tætnet en slange der i? Kan man få noget med gevind, som man skruer fra begge sider og tætnet med tætningsmasse? 

Mvh. Christian M
 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at søge på "skotgennemføring"

Søren O
jetdirect skrev den 03-09-2020 17:21:35

Delvis ned i jorden skriver du, hvordan klarer du den med frost, vil den ikke sprænge, eller bliver den tømt.

 Mit håb var, at ved at monterer afløbet Ca 10 cm nede, så er der nok plads til, at vandet evt kan fryse? Hvad plejer folk at gøre? 

Alternativt vil jeg lave det sådan, at jeg kan frakoble det om vinteren. Pt er der dræn om huset, samt dræn i haven., hvor en pumpe pumper vandet fra en brønd over i afløbet.
Min plan er så at føre den slange direkte ned i tanken, så vandet pumpes der ned.

Vil helst hvis det kunne passe sig selv uden min indblanding, men alternativt kunne jeg manuelt frakoble og tilslutte alt efter om det er vinter eller sommer.

Der skal iøvrigt en elektrisk vandpumpe i, så jeg på den måde kan pumpe vand op og vande blomsterbedene. 

Mvh. Christian M
 

Tøm beholderen om vinteren og kobl tilløbet fra. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis