Kølevæske der koger

Godaw, da jeg sejlet en tur igår, begyndte den efter 8 minutter at boble ud af kølevæske beholder. Så jeg åbnet og det røg endel ud af den beholder. Hvorfor? Det vel ikke menig. Den giver vand til udstødning men motor og topstyk er mega varmt. 

Nørtoft
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det startet med at ryge ud ved bundpakning ved cylinder. Hvis den er gået kan det så skyldes den overopheder?

Nørtoft
Jeg ville prøve at kigge til termostaten, start med at tage den ud, putte den i en gryde med vand, varm vandet op til ca 60 grader, hvis den ikke åbner, så fortsæt til vandet koger, hvis den stadig ikke åbner har du fundet fejlen. Hvis den åbner, så er det næste trin kølevandspumpen til ferskvandskølingen. Hvis den heller ikke fejler noget, kan det være toppakningen der er fosen af.

jeg vedhæfter link til manual for motoren.
Mvh Finn

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjy8r2N-83rAhVyo4sKHWjsCSMQFjAGegQICBAB&url=http%3A%2F%2Fres-5.cloudinary.com%2Ffrydenbogruppen%2Fimage%2Fupload%2Ffl_attachment%2FSabb_G_bruk_og_en_del_bok_977046_frljw0c4u7&usg=AOvVaw0GyeGK8VcUHWkE2RJxth1S
Nu skriver du kølervæske, man kan købe færdigblandet kølervæske, men man kan også købe frostvæske (som så også kaldes kølevæske) det skal blandes i forholdet 1 til 1 for at give den maksimale sikkerhed mod frost ca -37 grader celsius. Hvis man ikke blander det giver det kun ca den halve beskyttelse. Hvis det er det sidste du har på, ville jeg tappe det af og blande det i forholdet som beskrevet ovenfor. Men jeg tror ikke det er det der er problemet, jeg ville stadig kigge på de ting jeg beskrev tidligere og i nævnte rækkefølge.

Jeg får tappet det af idag også hældt noget nyt i med blanding. Er det stadig et problem prøver jeg det du skriver 😊 god weekend

Nørtoft
Problemet var vand i systemet og gammelt vand i cylinder. Har fået udluftet og nu vil den ikke sende vand ud af “cylinder” til udstødning.

Nørtoft
Som foreslået af Finn Gevind: Check termostaten. Den åbner tilsyneladende ikke eller også er den forstoppet - ålegræs eller lignende.

Finnband
Hvor sidder termostaten henne?


Nørtoft
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis