Kølevæske der koger

Godaw, da jeg sejlet en tur igår, begyndte den efter 8 minutter at boble ud af kølevæske beholder. Så jeg åbnet og det røg endel ud af den beholder. Hvorfor? Det vel ikke menig. Den giver vand til udstødning men motor og topstyk er mega varmt. 

Nørtoft
Godaw, da jeg sejlet en tur igår, begyndte den... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Læs manualen som Finn Gevind lagde ud her på siden.
Termostaten er beskrevet på side 20


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Nu har jeg jo, må jeg indrømme, speciel megen viden  om Sabb motorer, men principperne for fejlfinding på motorer er de samme. Men jeg kan se, at termostaten skal sidde på udstødsmanifolden. Hvis det nu ikke er den der fejler noget, så skal du videre til kølevandspumpen, som er en dobbelt stempelpumpe, hvor den ene side pumper ferskvandet rundt og den anden sørger for vand til udstødningen, hvis det er kølkøling du har som køler.

Og så til sidst, prøv at finde en motornørd på din havn, som du kan få til at rådgive dig, sådan nogle er der på alle havne og de fleste vil gerne dele ud af deres viden.
Netop et godt råd fra Finn Gevind: Find en mortornørd på din havn.

Finnband
Har fået en til og kigge på om gummi membran virker ved pumpen. Det gjorde den så jeg tror selv det er pga skidt i system og måske tilstoppet slanger. Der er lidt og se til da jeg skal have ny generator og starter. Men jeg vil skille det ad imorgen.
Opdateres...

Nørtoft
Det var termostathus og alt i termostaten der var rustet. Gummimembran var fyldt op så der kom intet igennem. slangerne var tilstoppet, også var pakning ved topstykke utæt ved vandkanalerne. en af vandpumperne virket ikke ved en af ventilerne og havde falskluft.

Nørtoft
Godt gået. Det er altid godt når man under fejlfinding finder nogle ting som vitterligt er dårlige, så er man ikke i tvivl om man er på rette spor. At det så er/kan være træls, samt dyrt at skulle reparere, er noget andet. Men nu ved du jo i hvert fald hvor der skal repareres.
God fornøjelse med projektet.

Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis