valg af bærbar

jeg leder efter en bærbar i stil med flg :

https://www.fcomputer.dk/lenovo-thinkbook-15-iil-20sm-intel-core-i5-10-gen-1035g4-1-1-ghz-16-gb-ddr4-512-gb-ssd-m-2-2242-pcie-3-0-x2-nvm-express-nvme-intel-iris-plus-graphics-15-6-ips

dvs
15,6" skærm
16gb ram
512 gb ssd m2 disk
win 10 pro
lys i tastatur
mulighed for ekstra intern ssd disk
intel i5 cpu
usb-c port

alt dette kan ovennævnte bærbar men findes der andre til samme pris 6000 som kan dette uden det går ud over kvaliteten.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lægger mest mærke til hastigheden på 1,1GHz. Det er i mine øjne for langsomt  og bør være 2,0GHz eller højere.
Lenovo gaming  eller  Lenovo-ideapad . Det er min erfaring at 1,1GHz er for langsomt (læs: Det giver god tid til at lave kaffe). Harddisken bør være mindst 256 GB.
Mit valg vil være Lenovo gaming.

fase
Vedr det med hastigheden der spurgte jeg dem om hvad betydning det havde og fik svaret de 1.1 ghz er minimum og gør den har den batteri tid den har op til 9 timer, når maskinen så skal yde kører den 3.7 ghz (Intel Core i5 (10. Gen) 1035G4 / 1.1 GHz (3.7 GHz) / 6 MB Cache )

harddisken i maskinen er en 512 gbssd m2 og der kan sidde en ekstra ssd i den.

Vedr lenovo gaming, dens win er home versionen men også med 16gb ram +512 gb ssd disk
Nu ved jeg ikke om du har brug for en Windows 10 Pro eller en Home version er ok. Jeg har indtil nu klaret mig med en Home version. Angående CPU frekvensen på 1,1 GHz er det min erfaring fra andre computere, at det måske giver længere batteritid, men har du brug for 9 timers brug væk fra en stikkontsakt? Jeg ville vælge en med højere taktfrekvens. Har du kikket på begge de to anbefalinger, jeg linkede til.

fase
Tak for linkene, dem havde jeg overset de lå der, men de er klart interesante og jeg vil læse lidt mere om dem.
Vedr batteri tiden så har jeg ikke brug for 9 timer da den aligevel bliver brugt som "stationær på bordet og er kun er med ud få gange.

den ene har nvidia hvordan er det ifh til den med amd ryzen grafik 
Den med Nvidia er computeren med selvstændig grafikkort i modsætning til de computere med grafikdelen er indbygget i CPU en. Det gør computeren dyrere, men jeg ser det som et plus.

fase
Annonce
I den nye bilka avis fra i morgen der er en lenovo l340 gaming pc med flg data til 4999,-
Det kniber med og finde de fulde specifikationer fra lenovo på den. 2 usb 3.1 porte og 1 usb c det virker ikke af meget når den gamle har 4 porte.

Men til prisen er det vel et godt købt den har gtx grafik med 4gb ram 

Ja, den ser udmærket ud. 4999 kr. (jeg kalder det 5000 kr.) Den har en taktfrevens på 2,4 GHz det er fint.
mere om den her Den drøner du ned i el giganto og køber.

fase
Bare for god ordens skyld: Klokfrekvensen siger ikke meget om hvor hurtig en processor er.
1035G4 som sidder i maskinen i første indlæg er ved nogle typer belastning 10% hurtigere end 9300HF, som sidder i den fra tilbudsavisen,

https://www.cpubenchmark.net/compare/Intel-i5-1035G4-vs-Intel-i5-9300HF/3581vs3706

Men det afhænger af, hvad den anvendes til.

Jeg ville klart gå efter den, som bruger mindst strøm, og dermed genererer mindst varme, og dermed har brug for mindre køling, og dermed larmer mindre.
den med cpu bemærkede jeg godt nok med ved ikke hvad det betød andet de begge er i5 cpu
Maskinen skal bruges til :

word+excel
internet
youtube
billedredigering raw filer

hvad betydning har det ved af den fra bilka har nvidia gtx 1650 med 4 gb og den første jeg vidste den jo så sluger af de 16 gb ram der er i maskinen, vil mene nvidia er bedre end onboard i cpu.

Den maskine jeg bruger pt er en ældre lenovo e530c med en i5 3360 cpu og 16 gb ram for at sammenligne med

jenshøj, det er min erfaring, at en 1,1 GHz CPU er langsommere end en 2,4 GHz. Jeg har lige siddet med en langsom computer. Det tager tid, selvom benchmark siger noget andet. Jeg har selv en 10 år gammel bærbar med en I7 cpu på 2,0 GHz, som er hurtigere end nogle af de nyeste. Det selv om cpu en efterhånden er en gammel svend, når man ser bench markene. Nå den er så også repareret et par gange, uden at det er blevet dyrere end at købe en ny. Bare for at se om det kunne lade sig gøre   

fase
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis