valg af bærbar

jeg leder efter en bærbar i stil med flg :

https://www.fcomputer.dk/lenovo-thinkbook-15-iil-20sm-intel-core-i5-10-gen-1035g4-1-1-ghz-16-gb-ddr4-512-gb-ssd-m-2-2242-pcie-3-0-x2-nvm-express-nvme-intel-iris-plus-graphics-15-6-ips

dvs
15,6" skærm
16gb ram
512 gb ssd m2 disk
win 10 pro
lys i tastatur
mulighed for ekstra intern ssd disk
intel i5 cpu
usb-c port

alt dette kan ovennævnte bærbar men findes der andre til samme pris 6000 som kan dette uden det går ud over kvaliteten.
jeg leder efter en bærbar i stil med flg :... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis 6000 kr. er omkring det, du vil give for computeren, ville jeg vælge tilbudet fra Elgiganten.

fase
Linket er i begyndelsen af anden linie og lyder mere om det her

fase
ok, den er så desværre lidt lavere bestykket end den i bilka : GTX1050 3GB, Core i5-9300H, 8GB RAM,256GB
bilka´s har gtx 1650 med 4gb vram, 16gb ram og 512 gb ssd disk det kan ikke fåes for mer prisen i bilka
Jeg ville bare gøre opmærksom på, at klokfrekvensen ikke siger ret meget om hastighed. Den kan udelukkende bruges til at sammenligne processorer inden for præcis samme generation og familie.

Min erfaring er, at man i praksis ligger meget mere mærke til hastigheden på ssd'en end nogle få % forskel i cpu-ydelse. Desværre står der ikke hvilke ssd'er, der sidder i de forskellige maskiner.
Og ja, hvor meget de larmer i daglig brug, er også noget, jeg ligger meget mærke til, og som jeg nok vægter højere end små ydelsesforskelle.
Annonce
ja det gør det ikke lettere nu jeg er itvivl hvad man bør gøre så det er nok bedre og vente end lave et panik køb.og så fortryde bagefter.
jetdirect skrev den 03-09-2020 12:58:36

den med cpu bemærkede jeg godt nok med ved ikke hvad det betød andet de begge er i5 cpu
Maskinen skal bruges til :

word+excel
internet
youtube
billedredigering raw filer

hvad betydning har det ved af den fra bilka har nvidia gtx 1650 med 4 gb og den første jeg vidste den jo så sluger af de 16 gb ram der er i maskinen, vil mene nvidia er bedre end onboard i cpu.

Den maskine jeg bruger pt er en ældre lenovo e530c med en i5 3360 cpu og 16 gb ram for at sammenligne med

 Det er nu en I5 3230m cpu der er i E530c og med 2.6 ghz

Ret beset er alle maskiner gode, og forskellene er minimale.
Man kan godt stirre sig blind på specifikationer, men ved mindre man skal spille, redigere video eller træne neurale netværk, kan alt mere eller mindre klare ens behov.

Du skriver du skal lave billedredigering. I så fald så fokuser på skærmen. Den er meget vigtigere end alt andet, og her er der også stor forskel. Find anmeldelser af maskinerne og vælg den som har bedste skærm.

Ellers så vælg den billigste ud fra devisen om at, at du får mere ud af at købe en billig maskine og skifte ofte end at købe en dyr og skifte sjældent.

Ellers så vælg den billigste ud fra devisen om at, at du får mere ud af at købe en billig maskine og skifte ofte end at købe en dyr og skifte sjældent.
Det bliver så maskinen fra Elgiganten, som ligesom de andre, har en skærm med fuld HD opløsning.
Det betragter jeg ikke som et panikkøb.

fase
Jeg er enig med jenshøj. Pas på med at fokusere på de 1,1 på cpu.
Tidligere lavede både Intel og AMD nogle cpu.er med meget lave clockfrekvenser. Typisk i stil med Centrino og lignende og typisk kun med en eller 2 kerner. Det var til lavpris segmentet, og de var ikke mere værd, end det man gav for dem.
Så tidligere ville jeg have været helt enig med S. Fabrin, men de sidste nye intel I5 er altså lavet med en ny teknik, således at de nemmere automatisk sætter cpu hastigheden op, hvis der er brug for det, så i praksis skulle det ikke betyde noget, at de har så lav en clockfrekvens. Så der mener jeg helt klart, at firmaet har vejledt dig korrekt.
Det er simpelthen ny teknik, som gør det muligt at spare strøm, når det er muligt, men også at stille fornødne kræfter til rådighed, når der er brug for det. Det er næsten alle de sidste nye I5 cpu.er, som bruger denne teknik (10. generation).
Til video og billedbehandling skal du ud over cpu også fokusere på grafikkortet og antal ram.
Video især kræver meget af grafikkortet og visse programmer til redigering vil slet ikke kunne køre med indbygget grafikkort. Så der er et godt Geforce kort noget du virkelig kan få glæde af, medmindre den skal bruge en hel nat på at rendere 30 min film. Både Video og billedbehandling kan ikke få ram nok, så gå meget gerne efter 16 gb der. Og så selvfølgelig så stor en ssd som muligt.
For mig ser tilbuddet fra Billka helt godt ud, og efter min mening er det der, at du får mest for pengene.
Den du selv har kigget på, har et grafikkort, som jeg ikke kender nærmere til, men det er angiveligt indbygget i cpu.en, og der er et særskilt altså bedre.
Pc.en fra Bilka har 9. generation I5, så lidt ældre end den du kigger på og den Lenovo gaming, som S. Fabrin henviser til. Men den har høj hastighed på cpu og alle øvrige data matcher eller overgår de andre, så derfor ville jeg uden tøven selv vælge den, hvis jeg lige stod og skulle skifte.
Jeg bruger også min egen pc til video og billedbehandling, så derfor ser jeg efter det samme som dig, når jeg ind i mellem skal opgradere.
Pc.en med Ryzen cpu har også indbygget grafikkort, hvilket gør den mere eller mindre uaktuel. Lenovo gaming pc.en har "kun" 8 gb ram, så der skal du starte med at opgradere til 16gb. Da den i øvrigt ikke indeholder noget bedre end den fra Bilka (bortset fra en nyere cpu), så synes jeg prisforskellen gør, at Bilka pc.en går klart i front.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis