Hej Mikkel
Hvor er det hyggeligt at sludre med en der også kan lide det samme - og så udveksle erfaringer, uden at jeg er fanatiker, bare livsnyder.
Din tændmåde kan jeg sagtens følge, men dog har jeg aldrig kunne smage gassen, så dermed bliver det for mig, for den bruger jeg dagligt (til mine smøger - desværre).
Mht. humidoren tager jeg simpelthen fugteren fra den, men da du kan forstå jeg kun bruger cigarer sjældent, fyrer jeg op ca. 1 måned inden en fest eller rejse eller hvad det kan være, så fugtigheden er ok, men det foregår ofte ved at mærke på dem, og indtil nu er det gået ret godt. Man er ikke i tvivl hvis de er blevet tørre eller for fugtige.
Til orientering kan disse lakridsskrå som rygere bruger når man ikke må, også med stor succes puttes i humidoren, og med en dag et sted uden røg, sætter jeg stor pris på, at de er "som nye" også når de er gamle.
Min nr. 1 Davidoff er nr. 2 - du må prøve en nr. 2 - helt fantastisk. De er vel størrelsesmæssig som dem du ser på Q8 - Christian ? men glem sammenligningen - det var kun størrelsen - men for mig er det nr. 2, der er nr. 1. De findes også i Davidoff både mindre og tyndere og enkelte kortere og tyggere i andre numre, og jeg har ikke prøvet så mange, men når man finder den man elsker, hvorfor så prøve naboen?
Hm - jeg taler altså kun om cigarer
Da jeg ryger så få, gider jeg ikke blive irriteret over en jeg ikke bryder mig om CIGAREN når jeg endeligt har mulighed og lyst, for så skal det være en jeg soleklart ved, jeg vil nyde så fuglene synger, og det har den gjort hvergang indtil nu på 5-6 år - og ikke Cohiba f.eks. som er meget finere pengemæssigt, men som du også nævnte stærkere, og efter min mening stærkere jo længere man når ind til slutningen og det bryder jeg mig ikke om.
Hvis du slikker sårene ovenpå din store humidor, vil jeg godt sende dig en af mine 5 - nr. 2 cigarer jeg har tilbage - så kan du altid sende en ny retur når du er kommet ovenpå - der går alligevel 2 år før jeg får røget den sidste tror jeg, men så må du lige maile. Eller måske har du fundet en der også bør afprøves, og så bytter vi bare ved lejlighed?