Lås på badeværelsesdør virker ikke

Jeg har en udfordring med min badeværelsesdør. Ligepludselig er den stoppet med at 'få fat'. Dvs den klikker ikke i og åbner ved det mindste træk. Jeg har forsøgt at banke på den lille metal-ting der sidder indvendigt i cylinderen, men det ser ikke ud til at gøre nogle forskel.

Nogle ideer til hvad det kan skyldes?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner du har for meget maling på karmen og døren tilsammen, så der ikke er plads til at døren kan komme langt nok ind i karmen, til den kan skubbe palen ind i hullet selv.
Nogle gange kan du have held med at rette beslagene, men det er ikke altid løsningen.

 

Som jeg ser det, så er døren sunket en smule, således at fallen ikke kan komme ind i hullet. Man kan se, at malingen er skrabet af beslaget forneden, således at det nederste af fallen stadig "står" på beslaget. Det burde du så kunne kontrollere ved at lukke døren og lige løfte den lidt. Så bør fallen falde på plads i hullet.
Løsningen er så enten at rette døren op, evt. løfte den lidt, eller også skal beslaget lige sænkes et par mm.

Kurt B. Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hent en lille pakke dørringe på trælasten. løft døren af først og mål diameter på hængselpinden ikarmen. Læg en ring på øverste pind og hæng døren på. Kan være, du skal slibe lidt maling væk øverst på døren.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også