Hej,
Jeg har fået støbt et betongulv med vibfri og skal til at slibe det og muligvis lave et par dilationsfuger.
Gulvet er i runde tal 35 m2.
Vedr. slibning:
Det ligger rigtig rigtig pænt og skal sådan set bare have fjernet slammen på overfladen.
Jeg har mulighed for kvit og frit at låne en Woodboy (gulvslibemaskine) med modul til 4x150 mm. slibeskiver.
Jeg ville derfor købe nogle sliberondeller til sten/beton, korn 80, og gå i krig.
Er der nogen der ser noget skidt ved den løsning? En decideret gulvmaskine til beton, virker overkill... Og har før haft lånt samme maskine til at fjerne slam, godt nok efter flydespartel og ikke regulær beton.
Vedr. dilationsfuger:
Nu er det jo ikke et kæmpe areal. Der sidder 30 mm. kantisolering hele vejen rundt. Er det nødvendigt med dilationsfugerne?
Hvis ja til at det er nødvendigt, er det så fornuftigt at skære dem som med angivet med røde streger på vedhæftede tegning? Den største klods vil således lande på 7,5 x 3,5 m., altså 26,25 m2.
I den bagerste del af rummet (denne mellemste af de firkanter tegningen efterlader), skal der fliser på, som også vil gå hen over dilationsfugen.