Problem med AMV 150 Danfoss gearmotor

Hej LDS

Jeg har lidt problemer med at få min AMV150 gearmotor til at lukke i.
Jeg kan se at min styring giver signal til at den skal lukke, men den gør det kun til et vist punkt, som om den ikke har lukkekraft nok.

Jeg har motioneret ventilen den skal lukke i,og den virker almindelig - Hverken for hård eller for blød.

Jeg har prøvet at lukke for ventilen i styringen manuelt, men med samme resultat.
Hvis jeg tager AMV150 af ventilen, så lukker den gladeligt op og i.

Har i nogen løsningsforslag? Jeg har inddirekte fjernvarme. 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Karsten

Håber du har fundet ud af hvad problemet var og vil dele det med mig.

Jeg har nemlig præcist samme problem. Jeg udskiftede gearmotoren med en ny da den første havde "kværnet" de plastiktandhjul der sidder inde i den (kunne jeg se efter udskiftning). Den nye har så kørt en sæson og nu har jeg samme problem. Det er lidt dyrt at skifte en del til 1700 hvert år...

Men den kører også utrolig meget ind og ud hele tiden og jeg mistænker at ventilens fjeder simpelthen er for stærk til at den kan holde til det. Det virker ikke som om den hænger, men simpelthen at fjederen er får stram.

Fandt du en løsning?

VH
Niels
Jeg har tilsyneladende samme problem. Min AMV150 står og åbner og lukker konstant 1 gang pr. minut.
Hej.
Er der nogen der har fundet en løsning/forklaring på problemet?
Vi har allerede udskiftet enheden én gang og må udskifte den igen her 2 år efter.
Vh. Sebastian
Ja! Jeg har fundet en løsning!

Man kan indstille hvor følsom den skal være. Dvs hvor hurtigt den skal reagere, eller på hvor små forandringer den skal reagere.

Ligeledes har jeg monteret en større motorventil. En der bruges til en etageejendom.

Jeg tror egentlig indstilling var nok men jeg gjorde begge dele efter at have kværnet to motorer på 4 år.
Tusinde tak for svar! Mine to er også kværnet på 4 år, så det begynder at blive en smule frustrerende. Er det så enheden jeg har vedhæfter billede af hvor indstillingen skal foretages?
Annonce
Hej, fed tråd mand! :D

Min motor er også stået af. Mistænker mest som NielsPP skrev at det er fordi den kører næsten hele tiden. Sådanne motorer kan ikke bygges til at holde evigt og man må regne med at de slides op. I det mindste holdt min 5 år.

Køber en ny. Hvilken indstilling var det du fandt? Og hvad satte du den til @NielsPP?
Jeg kan ikke huske hvad jeg indstillede den til, men før reagerede den konstant på udsving, nu er det meget sjældnere, men i praksis har det jo ingen betydning for funktionen, men giver stort slid på motoren (og mine nerver da jeg kunne høre den køre) 🤣🤣🤣
NielsPP skrev den 01-09-2025 12:53:37

Jeg kan ikke huske hvad jeg indstillede den til, men før reagerede den konstant på udsving, nu er det meget sjældnere, men i praksis har det jo ingen betydning for funktionen, men giver stort slid på motoren (og mine nerver da jeg kunne høre den køre) 🤣🤣🤣

Kan du lave en Guid til hvordan man kommer til at juster motorventilen og evt vare numner til den anden motor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis