Bordrundsav og Kap-/gering sav til lille værksted

mit værksted derhjemme er ikke ret stort. Jeg føler lidt at jeg mangler en bordrundsav og en kap-/gering sav for at komme ordentligt i gang med at lave noget.

Da værkstedet er ret lille så overvejer jeg om jeg skal have en maskine der kan begge dele.
Derfor har jeg disse spørgsmål

  1. Er kvalitet af disse kombi save gode nok, til at det er en god ide.
  2. Kan I anbefale en kombisav, det er til hjemme/hobby brug, men vil gerne give ekstra for at det er en der skærer lige, så uden slinger i klingen, og et fence der ikke giver sig.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil vove den påstand at du ikke behøver begge dele...
Bevares det er rart at have, men strengt taget er der ikke noget en kap sav kan lave, som du ikke ligeså godt kan lave på en bordsav, det er kun et spørgsmål om at lave de rette værktøjer/jigs til saven.
Jeg selv startede med en billig rundsav fra harald skrald, men måtte også indse at den ikke kan leve op til min standard ret længe. Så inden jeg fik set mig om havde jeg brugt flere penge på opgraderinger end på selve saven.

Landet er akilleshælen på alle billige save, og der hvor du kan se forskel på en god og en mindre god sav.

Jeg endte med at bygge min egen sav omkring en forholdsvis billig sav hvor jeg lagde vægt på motoren, men landet er lavet ordenligt og dermed er de jigs jeg bruger det også  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg vil sige det samme som Henrik. Et bud på en fornuftig sav til prisen kunne være en Dewalt DW745.
Alternativt så oplys dit budget, såkommer der sikkert flere bud :-)

Med venlig hilsen

Anders

Jeg købte for 5-6 år siden en Makita bordrundsav i Tyskland. i DK kostede den nøgen, uden stativ, det samme som i attskland, hvor jeg fik bord og fragt Med for 3/4 af DK prisen. Og den er genial at arbejde med.

 

Tak for jeres info. Jeg havde tænkt på et budget på 2000 max 3000, er det til at få noget fornuftigt til den pris? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis