Ledninger til lampeudtag

Hej, håber i kan hjælpe med at guide mig. Jeg har et gammelt lampe udtag(se billede) som jeg har renset da jeg for første gang skal bruge det til en lampe. Inden jeg skruede det fra hinanden sad hvid/blå i N og sort/brun i P(Se billede)Nu har jeg samlet det igen og monteret en lampe men det resultere i at lampen lyser konstant og ikke kan afbrydes fra kontakten. Tænker ledninger fra væggen sidder forkert i lampeudtaget Eller tager jeg fejl? Ps der sidder også en gul&grøn ledning i væggen der ikke er monteret nogen steder i loft udtaget. Mvh Christian
Hej, håber i kan hjælpe med at guide mig. Jeg har... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja der sidder 2stk.jeg har nu prøvet at fjerne brun ledning fra lampeudtag hvilket resulterede i der slet ikke var strøm til lampen. Efter følgende fjernede jeg den brune og satte den sorte i hvorpå der igen var strøm til lampen, dog konstant strøm som før og uden mulighed for at afbryde på kontakten /:
jenshøj skrev den 30-08-2020 21:50:20

Da ikke springer en sikring, når blå og hvid er koblet sammen, må begge være nul (eller fase).

Sidder der en stikkontakt under den afbryder du bruger til at betjene lyset?

 

Jeg har nu prøvet at fjerne den brune hvilket resulterede i der slet ikke var strøm til lampen(i hvert fald ikke lys i den) - jeg prøvede derfor at fjerne den brune og tilsluttede den sorte igen, hvilket resulterede i der igen var lys i lampen dog stadig uden mulighed for at afbryde på kontakten 😅/:
S. Fabrin skrev den 31-08-2020 22:19:04

Hvis du piller den brune ledning fra i lampeudtaget, er der så stadig konstant lys i lampen? Og er der nogen steder, hvor der ikke er lys, når du fjerner den brune ledning?

 

Så med kun sort monteret er der konstant lys?

Præcis🤔

jenshøj skrev den 01-09-2020 19:37:19

Så med kun sort monteret er der konstant lys?

 

Hov, ser lige, at det er en lysdæmper. Du skal lige tjekke at sikringen under det lille røde dæksel ikke er sprunget.
Er der i øvrigt mere end et lampeudtag i rummet?
Annonce
Måske er jeg helt galt på den.. men har du prøvet: brun i m1 og blå i N ?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Den var pakket ind i sølvpapir?🤔
jenshøj skrev den 01-09-2020 19:39:36Hov, ser lige, at det er en lysdæmper. Du skal lige tjekke at sikringen under det lille røde dæksel ikke er sprunget.
Er der i øvrigt mere end et lampeudtag i rummet?

 

Og der sidder stadig noget tilbage inde i kontakten..
rahrnoer88 skrev den 01-09-2020 19:50:45

 

 

Ja og det resultere i slet ingen lys i lampe 😅
lyhne1 skrev den 01-09-2020 19:47:30

Måske er jeg helt galt på den.. men har du prøvet: brun i m1 og blå i N ?

 

rahrnoer88 skrev den 01-09-2020 19:54:25

 

 Før eller efter du har fjernet sølvpapiret?🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis