Indenbords motoren

Hej
Jeg har det problem at min indenbords motor ryster i tomgang uanset om propellen er slået til eller fra hvad kan være problemet

På forhånd tak
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken motor drejer det sig om ?
Enten har den en urolig gang i tomgang, eller dårlige motorophæng.

Vi prøver igen, i morgen --
Et gæt herfra: En cylinder er ikke "med".

Finnband
Alle cylinder er med 
Hvad båd sidder motoren i ?
Ellers tjek at der ikke er frigang mellem gummiklodser og fundament...


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Den sidder i en Fåborg 23 
Hvordan har du konstateret, at alle cylindre tænder ?

Finnband
Halløj.
Nu kommer jeg lige med et forslag til at motoren ryster, og alle I andre herinde er velkomne til at ryste på hovedet, men jeg har selv oplevet det.

Jeg skiftede sidste år pakdåsen på stævnrøret på min gode vens båd, den blev byttet fra en pakdåse med paksnor til en Volvo læberinspakdåse, det blev selvfølgelig gjort medens båden var på land. I den forbindelse havde vi skrueakslen ude, da jeg saatte den i igen stødte jeg den helt i bund så den enden af akslen stødte mod centermøtrikken på gearet. Så langt, så godt, men da båden kom i vandet opdagede min ven at motoren rystede og vibrerede i tomgang både med skruen slået til eller ej, han begyndte at tale om at sætte den gamle pakdåse på, men så langt nåede han ikke, for han løsnede boltene på koblingsflangen og trak skrueakslen ca 5mm tilbage og så forsvandt alle rystelserne. Ingen kan forklare hvad der sker, men hjalp det gjorde det. Det skal lige siges at på min egen båd med en Mercedes OM636 med hydraulisk gear er skrueakslen skubbet helt op mod centerbolten og der er ingen rystelser.

Det er da et forsøg værd at prøve for dit vedkommende, derudover ville jeg nok efterprøve opretningen af motoren i forhold til skrueakslen, ikke at det hjælper på rysteriet, men fordi det er en ny båd for dig.

Der må gerne rystes på hovedet.
Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis