Pudse terrassekant under dør - hvordan får man en flot kant?

Hej
Jeg skal pudse kanten under min terrassedør. Har I nogle staldtips til hvordan jeg får en flot skarp kant?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor tykt pudslag? Skru et bræt på den lodrette kant, så har du noget at trække imod for at lave en jævn skrå kant.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 29-08-2020 23:05:05

Hvor tykt pudslag? Skru et bræt på den lodrette kant, så har du noget at trække imod for at lave en jævn skrå kant.

/BOFH

 Måske 5 mm tykt?

Jeg regner med at bruge weber sokkelpuds. Kan jeg nøjes med at påføre et lag eller bør jeg først påføre et tyndt lag og så pudse dagen efter?

Hvordan monterer jeg det lodrette bræt?
Det er lidt uklart hvad du forsøger her.

Vil du gerne friske den eksisterende kant op eller vil du gerne lave en ny vinkelret kan ?

Den vinkelrette kant man laves med bræt som beskrevet. Det kan sættes fast med stålsøm. Når du er færdig kan det fjernes og sømhullerne pudses.
Sådan en kant vil jeg kraftigt anbefale bliver lavet i beton. Normalt puds har simpelthen ikke den styrke der skal til når man går ind i kanten mv. Det er et lille område så du kan sikker bruge en færdig beton landing. Gerne noget med fibre i fordi lager er tyndt.

Hvis du istedet vil friske den eksisterende op så find en passende svummemørtel. Den påføres med kalkkost og giver en ny overflade til den eksisterende form


Ask
Så har jeg givet kanten den første omgang og har ilagt noget armeringsnet. Så pudser jeg den i morgen eftermiddag. Ville I pakke den ind i plast, så den ikke tørrer for hurtigt?
Annonce
Beton skal pakkes ind. Puds behøves ikke 

Ask
Det er betonpuds.
Beton puds kan være mange ting. Jeg ville nok dække til også vente to dage før jeg fjernede brættet 

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis