Elektrisk vækkeur brummer

Hej til Jer.
Som overskriften lyder så er vores elektriske vækkeur begyndt at brumme ret forstyrrende. Det er helt uden bevægelige dele. Jeg har skilt det ad. Det lyder som om det er den lille transformer som brummer. Er der noget man kan gøre ved det? eller er det bare ud?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og tak for Jeres svar.
Nu har jeg siden jeg for 45år siden skrottede mit analoge mekaniske vækkeur haft to til 220v. Det første med en lille motor inden i. Det sidste her 100% digitalt. Men er der nogen ide i at købe et ur til stikkontakten? Det ser ud som om der er en overflod af ure til 1,5v AA eller AAA-batterier. Hvor tit skal man skifte batteri i dem+

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvorfor ikke bare bruge telefonens vækkeur? så kan du lave forskellige lyde alt efter hvad du har brug for - og sætte intervaller f.eks. for hverdage og andet
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kovas er transformeren af den type, der er støbt ind, eller kan du se jernet i transformeren? Du skal undersøge om transformeren sidder lidt løs der, hvor den er sat fast på printet. Lidt tokomponent lim enten på jernkærnen eller der hvor transformeren er sat fast, kan tit klare at få kvalt brummelyden.

fase
Hej Fabrin tak for svar.
Det skal da prøves. Transformatoren sidder for sig selv på kabinettet og er ikke støbt ind i plastic.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak fabrin. Nu er det lydløst igen. Det kan endda stå på en tom kagedåse uden at man kan høre det

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Dejligt at du fik løst problemet.. men telefoner har nu i rigtig mange år, været nemme at bruge som ur (de sidste 10-12 år i hvert fald)
- jeg bruger faktisk kun min til alarmer, og så telefoni.. og lidt sms (resten med internet kan de beholde for sig selv  (man kan jo intet se på den lille skærm  )  - jeg er dog lidt bekymret for, at det nok er kommet for at blive  )
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur. Der er to grunde til at jeg vil ha et vækkeur 1 Min telefon ligger alle mulige steder og jeg gider ik holde styr på den og jeg vil ikke ha den liggende på mit natbord, telefonen er nok 12-13år og der skal bruges 5  tastetryk for at sætte den tid der var i går skal den være ny så kommer der 5 extra tryk. Jeg har ik noget abonnement og kan ikke gå på nettet fra den. Når den en dag ikke kan mere så vil jeg tage det op til overvejelse.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis