Vådrumssikring omkring kloakrør til væghængt toilet

Jeg er i gang med at lave et gæstetoilet. Har gulvafløb, så min forståelse er at der skal vådrumssikres på gulves og 10cm op af væggen.

Toiletten bliver "væghængt" på en kasse jeg laver omkring en indbygningscisterne.

Som jeg har læst reglerne, så skal der vådrumssikres ind under indbygningscisternen og 10cm op af væggen.

Mit problem er at kloakrøret til toilettet kommer op af gulvet meget tæt på væggen (3cm). Så jeg kan ikke se hvordan jeg kan komme til at lægge en membran omkring kloakrøret så det bliver tæt..

Er nogen der kan forklare hvordan vådrumssikringen håndteres i praksis?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt bruger man en særlig manchet til rørgennemføring. Producenterne af vådrumssikring har typisk nogle der passer til deres produkt.

Manchetten trækkes over røret og klæbes fast til både rør og underlag. Derefter påføres membran ind over manchetten så overgangen dækkes.

Med din afstand skal du nok skære manchetten lidt til så den går ned på gulvet men ikke op ad væggen. Derefter bruges en lille pensel til at vægge membran henover manchet og op ad væggen. Det burde kunne lade sig gøre.

https://www.vvs-eksperten.dk/fliser-vadrumssikring-armeringsvaev-rormanchet-100-140-mm-56f1910935

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også