Toyota Yaris 1.3 2003 Skal synes

Toyota Yaris 1.3 årgang 2002 5 døre Hej jeg skal have synet min bil senest 06.10.2020 den har følgende fejl. Parkeringsbremsen virker overhovedet ikke ( jeg har skiftet tromlebremse belægningen, men nåede ikke at justere håndbremse kablet).. Kontrollampen for sikkerhedssele lyser selv om selerne er sat i holderen. Er det noget jeg selv kan lave eller er der hjælp at hente i nærheden. Jeg bor 800  Aarhus C og bilen har Reg. nummer: XS 44 998 stel no. VNKKL18370A017061 når Pensionist værkstedet åbner igen efter coronalukning har jeg adgang til lift og kan også bruge en universel meter. da jeg er kontormaskinemekaniker. Bilen har en anden lille skønhedsfejl. Centrallåsesystemet højre fordør skal der trykkes et par gange inden central låsen virker og trækker låsepalen ned og låser døren. Overvejer at købe en nysynet men min er næsten rustfri og har træk hvilket ikke er nemt at finde.

ikke så meget snak- Kom i gang!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du justeret bremsebakkerne op, selv om de måske er selvjusterende, skal de ofte have lidt hjælp.
Hvis ellers håndbremsekablerne er i orden, kan du justere håndbremsen inde i bilen (men det kræver at bremsebakkerne er justeret op først), skruen (gevindstang med to møtrikker) sidder under manchetten til håndbremsen, det er en 10mm top du skal bruge, bedst med en lang top i 1/4"
Det med lamperne til selerne, er måske bare en ledningsfejl, eller et stik der er gået fra hinanden, så der er ikke andet for end at fejlsøge.

Vi prøver igen, i morgen --
Takker for hurtig svar. Finder topnøglesæt frem og justere i morgen 

Je_nes

Nu har jeg justeret bagbremser og håndbremsen Det virker super. Linksgevind på venstre justerskrue ved bakken ha ha. Valgte af afmontere håndbremsen og så var det nemt at justere kablet.  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis