Vurdering af pris

Hej, jeg hører gerne jeres vurdering af prisen for renovering af en 1. sals lejlighed i Aarhus.
Jeg synes, tilbuddene jeg har fået, er dyre, men måske kender jeg bare ikke niveauet.

Opgaven:
Lejligheden er en treværelses lejlighed på 81 kvm.
- Der skal trækkes ny el og laves nye stikkontakter i alle rum (minus badeværelset).
- Alle vægge skal renses for savsmuldstapet, filtes, spartles og males.
- Træværk (karme, fyldningsdøre) skal renses og males.
- Der skal lev./monteres køkken (8 kvm. rum, L-formet) + nyt køkkengulv + linolium.
- Nye hvidevarer (ovn, keramisk kogeplade, emhætte, køl-frys, opvaskemaskine).
- Loft i køkken skal sænkes (afdækning af ny el + rørføring).
- Mindre omlægning af varmtvandsrør i køkken.
- Udskiftning af møblement, sanitet og armatur på badeværelset.
- Udskiftning af tre støbejernsradiatorer.

Hvad skal man regne med en sådan renovering koster hos en ordentlig håndværker anno 2020?

Müller

Hej, jeg hører gerne jeres vurdering af prisen for... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S.Fabrin, jeg er meget obs på sikkerhed - som jeg nævnte har flere af teknikerne paradoksalt nok haft et mere afslappet forhold til tingene end jeg selv har haft. Men nu fjerner de blyholdig maling efter alle kunstens regler i køkkenet. De har kun testet væggen i en af stuerne og ikke fundet noget der, så det mente de maleren kunne tackle med støvdæmpende foranstaltninger. Træværk bliber ikke slebet, kun afrenset. Og til Natur, ja, jeg burde gøre mere selv. Men jeg er desværre ikke så fysisk stærk og kan ikke overskue opgaven. Heller ikke håndtering af de farlige stoffer. Til uldal, en lokal handyman hjælper med nedtagning af køkken for en tiendedel af entreprenørens pris. Jeg vælger nok den dyre løsning denne gang, i håbet om en god proces og et godt resultat. 
dan-49 - har du erfaring med miljøscreening, hvor meget mam tester, og hvor meget/lidt man gør ved fund af forskellige stoffer? Har prøvet en asbestsanering, men metaller og pcb findes åbenbart også mange steder og i mange grader? Fjerner folk altid karme gerigter mv. hvis der findes ting i malingen? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
I forhold til tiden det tager at fjerne maling og slibe tror jeg til hver en tid man ville montere nye gerigter og paneler. Karmene er så en lidt større opgave.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også