Eftervarmeflade varmegenvindinanlæg

Hej med jer

Er der nogen som erfaring vanbåren eftervarmeflade??
Fordele og ulemper??
Jeg har et Genvex Eco400 anlæg
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg overvejer samme anlæg og også at montere en vandbåren eftervarmeflade. Generelt er jeg blevet anbefalet ø200 rør efter anlægget, men jeg kan kun finde en ø160 varmeflade. Hvad har du af rørstørrelse og hvorfor overvejer du en eftervarmeflade?

Fordelene er vel til at få øje på. Højere indblæsningstemperatur = bedre komfort.
Ulemper må være økonomi i anskaffelse. Og så at jeg ikke kan finde en ø200 v genvex.
Hej

Har kigget på eftervarme kit VFL160 og vi har 160mm rør ud af unit.
Synes godt at indblæsningsluften kan føles lidt kold om vinteren, derfor jeg søger mere info om det :-)
Vores hus er opvarmet med radiator/gulvvarme og er fornuftig isoleret

Det med vandvarmeflade kan være lidt følelsesladet, nogen siger det er ikke nødvendigt andre vil ikke undvære det.

Har selv vandvarmeflade, indbygget, i mit Nilan 450 anlæg.
Er godt tilfreds, vil ikke undværer det. Nilan anlæggene er, alt andet lige, forberedt for vandvarmeflade også styringsmæssigt. Tidligere har (firmaet) Genvex anlæggene ikke været forberedt på samme måde som Nilan anlæggene.

@Børgealle: Vandvarmeflade findes også i VFL 200. Du kan bl.a. finde det på Krappan hjemmeside. VFL200 koster Kr. 2531 og VFL160 koster Kr. 2459. Der findes også Genvex vandvarmeflader i bl.a. Ø200.

Generelt større rør, for given luftmængde, lig med lavere hastighed, lig med lavere støj og lig med lavere energiforbrug.
Lufthastigheder over 2,5 m/s er lig med mere støj og større energiforbrug

Bare husk at eftervarme fladen kun er der aht. komfort, ikke som en af de primære varmekilder, da mængden af luft du flytter er så lille, at du ikke kan bruge det til primær varmekilde, også af samme årsag der ikke rigtigt er nogen der har installeret komfort køling i genvex anlæg, da det er minimalt hvad man kan køle hytten med det.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis